johannazackrisson.blogg.se

6 snabba

Publicerad 2015-10-21 10:58:39 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Hälsa, Privat - Utanför träningen, Zackrisson Health & Fitness,

Jag längtar efter det här: Tills vi får nycklarna till vår nya lägenhet, bara 1½ vecka kvar nu. Ska bli så spännande att få komma in i den igen och sätta tänderna i renoveringen. Göra lägenheten till bara vår och boa in oss ordentligt. Men samtidigt inte det här: Renoveringen har jag en skräckblandad förtjusning till. Av två anledningar egentligen. Det ena är att jag VET att en renovering alltid innebär komplikationer och mer jobb/mer kostnader och det har mitt kontrollbehov lite svårt att hantera. En sak som att ex knacka bort klinker i köket är en uppgift jag inte ens vågar tänka på. Det andra är att även om jag gillar att renovera och ha ett pågående (om än tidspressat) projekt så kommer tiden för egen träning att behöva prioriteras bort en del, det känns trist men ändå vettigt. Jag saknar det här: Morgonpiggheten! Den är som bortblåst och jag får verkligen kämpa för att komma upp på morgonen, speciellt när vi planerat morgonpass... Jag är som en zombie, totalt olikt mig. Höstmörkret gissar jag. teknik Jag tänker mycket på: Framtiden, bloggen och det som komma skall, träningen om hur den är och vad den ska utvecklas till, kommande resor och allt vad det innebär. Och så självklart renovering med färgval, budget och offerter. Jag är tacksam för: Att jag är en företagsam person. Att jag kämpar för det jag vill uppnå och att jag alltid gör så gott jag kan. Att jag lyckats bryta onda cirklar av bitterhet (tidigare i livet) och att jag idag är den jag vill vara. Jag skulle kunna bli bättre på att: inte förutsätta att alla tänker som jag. Jag är väldigt rak och ärlig, skulle också kunna förklaras som öppen och "okomplicerad" i vissa fall. Så fungerar långt ifrån alla och jag behöver bli lite bättre på att förstå de som är mer fundersamma och inte kastar runt med sina åsikter på samma sätt som jag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela