johannazackrisson.blogg.se

Det känns som en evighet sedan...

Publicerad 2014-07-31 13:42:24 i Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd,

Jag var på gymmet. Det är inte sant men det är faktiskt 8 hela dagar sedan och för MIG så är det lång gym vila.  Vi har ägnat oss åt semester och annan typ av träning (löpning och rörlighet mest) vilket jag inte ångrar för en sekund. Imorse ställde ja klockan. Med endast ett par dagar kvar av årets sommarsemester... och klev upp innan resten av familjen för att möta upp Carro på gymmet. image Det är alltid så himla kul att testa på gym en aldrig besökt förr. Det ger mig motivation och spänning. Idag blev det Actic. Carro hade lagt upp passet och vi körde igenom hela kroppen ordentligt. 90 minuter svett och lycka. image Frontsquats image Burpees med boxjump

Mer intervall

Publicerad 2014-07-30 22:47:42 i Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd,

I och med B.A.B.Y. Runners Team får jag ett fint intervallpass varje vecka. Nu har vi haft sommaruppehåll ett tag och intervallträningen för min del har därför inte blivit lika rutinmässig. Några pass har jag ändå fått till. image Förra veckan ställde jag klockan en dag för att gå upp innan (trodde jag) värmen slog till allt för hårt. Intervaller stod på planeringen och jag startade med en uppvärmning i ca 2 km då löparbanan var mitt mål. Redan där sprutade svetten och luften var tung att andas. Jag insåg att det inte skulle bli något 90 minuterspass då värmen var allt för tuff. 5x400 meter på banan blev det. Jag vilade i ca 60 sekunder mellan intervallerna och satsade på att hålla ett relativt jämnt tempo rakt igenom (även om sista varvet INTE gick snabbt) och att fokusera på tekniken. Stolt hållning, fotnedsättning och andning. Ett fasligt "nära spyan-pass" men efter nedjoggen hem var jag både glad och nöjd över min prestation trots värme och bristande sömn natten innan. Det gäller att känna sin egen kropp och veta när den går att pusha och när det gäller att lyssna på "vilosignaler". Vi klarar ofta mer än vi tror. Det här passet ser ju kanske inte mycket ut för världen men under de rådande förhållandena så vart det minst sagt tufft... Heja intervaller! image Den 12e kör vi igång igen med B.A.B.Y Runners Team sthlm I rålis kl 18.00 Kommer du?

Summering: Träning v 30 (semesterveka 2/3)

Publicerad 2014-07-29 23:09:24 i Hälsa, Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Sammanfattning,

Måndag: MorgonGym 60 (Axlar & ben) Tisdag: MorgonGym 45 (Frivändningar & Rumpa) Onsdag: MorgonGym 45 (Helkroppspass) Torsdag:  MorgonLöpning 50 (intervaller) Fredag: Aktiv vilodag Lördag: KvällsLöpning 6km Söndag: Lunchyoga/Rörlighet 40, kvälls PW/löp 4km image Jag älskar semester. Jag älskar sommaren och det här minst sagt outstanding vädret vi bjuds på i år. Jag är mållös och så glad. Jag får till träningen bra trots värmen men självklart påverkas en och blir lätt seg och trött. Vår semester har bjudit på väldigt mycket rörelse då vi går, cyklar och är väldigt mycket mer vardagsaktiva än vad jag normalt sett är i min kontorsstol. Dubbelplus på det!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela