johannazackrisson.blogg.se

Gårdagens middag dagens lunch

Publicerad 2013-02-28 21:26:44 i Kost, Projekt: Upp & Ner,

En utsökt omelett med vitlök, kalkon, tomat, spenat och 10% hårdost.
20130228-202330.jpg Idag blev det ingen riktig middag... Fail! Kunde inte hitta kraft att laga, och gillade inte ens tanken på att tvinga i mig mat... Det fick bli frukostmat för att fylla ut... Illa illa men idag hade jag inget val... Bättre lycka imorgon!

Skitdag

Publicerad 2013-02-28 17:34:35 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Projekt: Upp & Ner,

Det är inte ofta jag gnäller här i bloggen men idag är inte en bra dag. Det började SÅ bra med världens bästa gympass, med världens bästa kille och en mycket nöjd tjej. Innan lunch så slog en enorm hunger till, en hunger som inte dövades med lunchmåltiden, antar att kroppen hajjat att den inte får riktigt vad den vill ha nu... Jag känner mig hängig och en aning illamående... Bara jag inte håller på att bli sjuk?!?!? Hur som helst. Jag visste att det skulle bli tufft vissa dagar och nu kom den första tuffa dagen. Dag 4. Bara att bita ihop och hoppas på att kroppen vänjer sig och ställer om. Ganska så snart hoppas jag. Typ nu! Irriterad och trött. Svullen och svag. Energilös och omotiverad... Inte riktigt så man önskar en torsdageftermiddag... MEN det kan bara bli bättre!! Upp med mungiporna och kör på. Jag har en plan att hålla mig till...

Bästa bröstpasset!!!

Publicerad 2013-02-28 14:25:20 i Projekt: Upp & Ner, Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd,

Men jisses vilket bröstpass jag fick till i morse. Ett upplägg som kärleken hittat och oj så effektivt. Musklerna var totalt slutkörda och endorfinerna rusade runt i hela kroppen. Wonderful! När jag var klar med muskelgrupp bröst så lade jag 15 minuter på svettiga knäböj, högreps. Aldrig fel att få in lite extra benträning... 20130228-102335.jpg Ett tomt gym med kärleken som träningssällskap! Kan det bli bättre? En fasligt bra morgon. Jag är nu inne på min fjärde dag av deffen och måste säga att hittills känns det lite bättre än väntat. Visst önskar man ibland att det var "tillåtet" med större portioner eller att ta sig en frukt när man blir sugen... Men nej, jag ska hålla mig till min plan. Jag kan! Uppvärmning: Dips / chins med ass x 3 Passet: Cablefly / armhävning mot 1 medicinboll med fötterna på bräda Low cablefly / armhävningar på 2 medicinbollar med fötterna på bräda High cablefly / armhävningar på 2 (olika storlekar) bollar med fötterna på b - Efter armhävningarna så vilade jag i ca 45-60sek. Alla tre superset-övningar kördes i 6 set. 8-9reps i kabeln och armhävningarna till kollaps. Det krävs inte många på slutet kan jag lova! Balansen sätts på prov också. Prefekt! Bänkpress x 6set Knäböj x 6 set 20130228-100732.jpg Trött och slut. 75minuter senare. Nöjd och glad och redo att ta tag i dagen... Underbara morgonträning!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela