johannazackrisson.blogg.se

Hälsomånaden - Dagbok - Dag 30!!! Sista dagen

Publicerad 2012-11-30 23:13:05 i Kost, Kost - MatDagbok,

Frukost kl 06:15 - Proteingröt med keso och lingonsylt. Ett glas Mivitotal (Motion: PW5km) Mellanmål kl 09:00 - Kvarg/n yoghurt med bär & frukt. En dinkelkaka med banan och keso. En hemmagjord proteinmuffins med nutella. En kopp kaffe Lunch kl 12:00 - Kyckling stroganoff med råris. Sugar snaps PWO (Motion: Gym 60) Bcaa under passet 2st hemmagjorda proteinbollar som återhämtning Mellanmål kl 15:15 - En proteinsmoothie Övrigt: En kopp te och en hemmagjord proteinmuffin Middag kl 19:30- Fylld kyckling med palsternacka och kokosvitkål. Sallad Kvällsmål/snacks kl 21:30 - Proteinbollar, russin och jordnötssmör, äppelklyftor och ännu en proteinmuffin med egen nutella

20121130-221227.jpg

100 x 10 = 1000 reps

Publicerad 2012-11-30 18:42:09 i Hälsa - Hälsoutmaningen, Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd,

Ojoj vilket pass. Älskat och hatat. Funtionellt och mycket effektivt. Det sista passet för hälsomånaden blev inget mindre än en salig blandning av styrka för hela kroppen och puls. Perfekt! Helena som skriver bloggen BodyComf skrev ut ett pass där man skulle genomföra 100 repetitioner vardera av: Benböj med upphopp, burpees, utfall, armhävningar, benböj (utan upphopp), mountainclimbers, dips, höftlyft, dynamisk planka och upphopp! Jag la upp passet enligt följande. 20121130-165126.jpg Benböj med upphopp 100 Burpees / Höftlyft 20 - 20, 30 - 30, 20 - 20, 30 - 30 Utfall / Armhävningar 20 - 20, 30 - 30, 20 - 20, 30 - 30 Benböj* 100 Mountainclimbers / Dips ** 20 - 20, 30 - 30, 20 - 20, 30 - 30 Dynamisk planka / Upphopp 30 - 30, 20 - 20, 30 - 30, 20 - 20 * Benböjen gjorde jag med en viktplatta i famnen ** Dipsen gjorde jag mot en pilatesboll Jag blev bittert påmind om varför jag avskyr burpees så mycket. Haha. Herrejisses så de suger musten ur en! Den dynamiska plankan är också en pina. Axlarna och bålen tröttas ut ganska snabbt. 20121130-165141.jpg Grymt pass... Jag är mer än nöjd!

Hälsomånaden - Dagbok - Dag 29

Publicerad 2012-11-30 16:15:04 i Hälsa - Hälsoutmaningen, Kost, Kost - MatDagbok,

Frukost kl 06:30 - Proteingröt med aprikoskräm och keso. Ett glas Mivitotal Mellanmål kl 09:00 - Kvarg/n yoghurt m bär. ½ äpple. En kopp svart kaffe Extra: En Bcaa + 1 hemmagjord proteinmuffins under fm Lunch kl 12:00 - Laxsoppa + 2 finnchrisp m hårdost Mellanmål kl 14:30 - Dinkelkaka med banan och keso. Ett kokt ägg. En hemmagjord proteinmuffins. En kopp svart kaffe Uppladdning: En celsius (Motion: Dansklass 60) Återhämtning: 2st hemmagjorda proteinbollar + En vassledrink För att överleva kl 20:00 - En Reztart-bar Middag kl 20:45 - Kyckling stroganoff med råris. Sallad 20121130-085857.jpg Frukosten

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela