johannazackrisson.blogg.se

Håller stressen borta

Publicerad 2015-07-30 00:16:41 i Träning, Träning - Jag tränar,

Jag gifter mig om några dagar. Det är minst sagt mycket att stå i nu och jag har ett enda recept för att klara av stressen utan att gå under... träning! Hur mycket det än må vara på schemat så ser jag till att få in min träning. En liten stund varje dag ger jag mig själv för att i och med det vinna mängder av energi. Jag sover sämre, har taskig aptit och hjärnan går konstant på högvarv. Då gäller det att hitta knep för att må så bra som möjligt. Missförstå mig inte,  det här är det bästa som hänt. Att planera ditt eget bröllop. Jag älskar det och skulle ibte byta bort det för något i världen. Det betyder bara att jag måste prioritera bort en del saker och vara extra noggrant med att lägga in smart träning. På så sätt håller jag bättre. image image image Några av de senaste dagarnas träningspass. Ensam på gymmet, löpning bland kossor i hagen och på gymmet med vännerna idag. I morgon hoppas jag få till ett löppass...

4 bra grejer med idag

Publicerad 2015-07-24 10:36:28 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Hälsa, Zackrisson Health & Fitness,

Det är så sjukt lätt att fokusera på det obefintliga sommarvädret just nu. Vi alla blir ju trots allt lite gladare av varmare temperaturer och fler solstrålar än de dem här sommaren bjudit på... hittills. Jag gör det också, fokuserar lite väl mycket på det grå och kalla vädret. Inte alls lätt att hålla sig ifrån. Men vi kan ju försöka att vända uppmärksamheten till något härligare. Här listar jag 4 bra saker med idag till exempel. 1. Just idag skiner faktiskt solen över Stockholm, det är lätt att hitta smilgroparna då! Jag ska ta vara på vädret så mycket det bara går, det verkar inte bli särskilt långvarigt. Desto viktigare att njuta medans det varar. 2. Jag jobbar i 4timmar idag. Sedan går jag äntligen på semester! Jag har jobbat hela sommaren fram till nu och snart belönas jag med 4 veckors semester, den längsta samanhängande semester jag någonsin haft. Det ni! Jag ska dessutom passa på att gifta mig och åka på bröllopsresa under semestern. Här snackar vi ♥ 3. Jag invigde den här härliga dagen med 7 kilometer runt riddarfjärden innan jobbet. Med solen i ansiktet sprang jag på bra och även om jag halva vägen hade ordentlig motvind så kände jag mig stark! 4. Idag kommer vår lilltjej hem efter alldeles för lång iväg. Vi firar med grillkväll och mys. Jag inser att det är en lätt dag idag att knåpa ihop positiviteter. Alla dagar är inte lika härliga så klart, men jag lovar att det går att hitta några bra och härliga saker med varje dag. Fokusera på det härliga! Jag ska fokusera på ALLT härligt nu under min bästa semester någonsin (även om det inte blir bra väder i Sverige i år)... blommor Om inget annat funkar - köp (eller plocka) blommor att ha i vas. Lyfter alltid humöret!

När jag ökar distansen

Publicerad 2015-07-20 09:27:22 i Hälsa, Träning, Träning - Inspo, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd, Zackrisson Health & Fitness,

image Jag ska åter igen försöka öka distansen lite när jag springer. Inte så långt som till en halvmara, men jag tänker att 15km ändå ska kännas mer okej i framtiden än vad det gör idag. Just nu ligger jag i fasen där jag anser att 8 max 9 kilometer känns behagligt. Springer jag milen så är det en ansträngning över det "normala". Jag har haft faser då milen är en piece of cake och jag har haft faser då milen känns otänkbart långt. Allt går upp och ner, det hela beror på hur jag tränar just då och vad jag lägger mitt fokus. Just nu springer jag mer än jag styrketränar, som ni vet. Jag har satsat på medellång distans och känner att det är dags att ta det till nästa steg. Kul och fint med omväxling. I fredags, när jag hade lyxen att ha en semesterdag hemma på landet, drog jag på mig löparkläderna och fick med mig mamma på cykel för rundan i skogen på 12km. Jag älskar att springa på skogsvägarna. Det var första gången på länge som jag sprang över milen. De där två extra kilometrarna känns. Nu ska jag de kommande veckorna sakta med säker öka distansen ytterligare lite innan jag nöjer mig för den här gången. I höst blir det fokus styrketräning igen. Jag tror bestämt att jag kör en vända till med stronglifts, det upplägget älskade jag! löpning Förändrar du din träning något. Springer/styrketränar du i perioder mer, mindre eller kortare, längre distanser?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela