johannazackrisson.blogg.se

Jag skulle ha sprungit men....

Publicerad 2015-02-27 09:50:58 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Zackrisson Health & Fitness,

image Hälen, den onda. I mina älskade raggsockor. Jag lever i raggsockor... Idag är det fredag och ojämn vecka. Det innebär enligt planen att jag skulle snörat på mig löparskorna och sprungit hem från jobbet idag. Det ska jag inte göra då jag har lyckats dragit på mig en ilsken häl. Den gör ont och vill inte alls som jag vill. Trist. Urtrist. Det har liksom smugit sig på och jag har inte reflekterat speciellt mycket över det innan det började göra ont på riktigt... ajabaja jag vet! Plötsligt inser jag att det här inte håller alls och jag kan absolut inte springa med denna trilskandes häl. Jag vill helst inte ens uttala det men jag tror att det kanske eventuellt kan vara hälsporre. Jag hoppas innerligt att jag har fel och att hälen min istället bestämmer sig för att vakna upp glad och smärtfri redan imorgon. Please... Självklart har jag redan börjar rehaba på alla tänkbara sätt och kommer att göra allt i min makt för att detta ska bli så kortvarigt som möjligt. Jag är i behov av att ha snälla hälsar, så är det bara.

Öka öka

Publicerad 2015-02-26 16:28:34 i Hälsa, Träning, Träning - Jag tränar, Zackrisson Health & Fitness,

Jag fortsatte i morse med mitt andra pass i nya upplägget Stronglifts. Jag måste erkänna att det känns lite märkligt att utföra så pass få repetitioner med relativt låg vikt. Idag la jag på 1,25kg på varje sida av stången i mina benböj. Fem reps i fem set på 22,5kg alltså... Även om jag är ivrig och helst vill lasta på i alla fall lite mer så ska jag följa schemat och öka 7,5kg i veckan (benböjen görs tre pass varje vecka). I andra övningar, som tillexempel militärpressar och stående rodd så är jag mer osäker på min kommande utveckling. Jag vill inte alls verka negativ men jag har svårt att tro att jag kan öka lika mycket i dessa övningar då jag redan från början blir väldigt mycket tröttare av just dessa. image 22,5kg i benböjen. Normalt kör jag på ca 50kg i samma antal reps och sets. Jag gillar att graferna i appen byggs på och att jag lätt kan följa min utveckling. Det har är, och ska bli, så roligt! Det är en utmaning i sig för mig att INTE kräma på med vikter bara för "att jag kan".

Nyheter och favoriter

Publicerad 2015-02-25 15:02:40 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Hälsa, Zackrisson Health & Fitness,

Det finns mycket delade meningar om det här med träningskläder. Själv har jag en hel lista med kriterier som ska checkas av innan jag kan låta ett plagg platsa bland favoriterna. Och dessutom så passar ju olika typer av plagg för olika typer av träning. Jag använder exempelvis inte samma typ av plagg när jag tränar löpning i skogen som när jag tränar ben på gymmet eller rörlighet hemma. Ett favoritplagg ska vara först och främst skönt, passformen ska gynna både min kroppsform och min aktivitet - Inget får knöla till sig eller hasa upp/ner när jag tränar. Plaggen ska sitta skönt i sömmarna men gärna hålla in/pressa mot huden på rätt ställen. Självklart är det en stor bonus om jag dessutom känner mig tjusig i plaggen och färg uppskattas. Minns ni att jag gjorde en beställning från Ellos? Jag har nu invigt kläderna ordentligt och kan meddela att tightsen och dessa  2 lösa linnen klart kvalar in på topp hos mig. Tightsen hade jag höga förväntningar på och de infriades så snart jag fått dem på mig första gången. Fasligt behagliga och smickrande. Toppen från Adidas är luftig och läcker, strålar med sin färggladhet och känns lätt mot kroppen. Toppen från Röhnisch (på sista bilden) såg jag första gången hos Anna Lissjanis och ville beställa på direkten. Hur härligt mönster som helst och skönt avslappnat på kroppen. image image ellos4 Väldigt nöjd över mina nya plagg och visst kommer lite extra träningsmotivation på posten med de nya kläderna... Perfekt nu när jag satsar på nytt styrkeupplägg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela