johannazackrisson.blogg.se

Pudding på återseende

Publicerad 2015-03-23 16:52:08 i Hälsa, Kost, Kost - Inspiration, Recept, Recept - Efterrätter/Godis, Recept - Frukost/Mellanmål,

image Ett tag blev det en hel del chiapudding för min del. Sen avtog det och glömdes bort, ni vet så där som det gör ibland. Jag är en periodare av rang, den enda ihållande craving jag har är russin och ekologiskt jordnötssmör i kombination (ätes som godis/uppladdning/mellanmål: u name it). Igår fick jag ett flög och laddade en glasburk med chiafrön och ställde in i kylskåpet över natten. 2msk chiafrön 2dl cashewmjölk (passar utmärkt med mandelmjölk också!) Gör så här: blanda och låt stå kallt, bland gärna igen efter ett tag. image Idag när det var dags för intag så toppade jag med lite granatäpple och avnjöt till svart kaffe och en mandarin. Enkelt, snabbt, mättande och gott! Vill du söta (i ärlighetens namn så är det annars ganska smaklöst) så skulle jag rekommendera en skvätt honung, agave sirap, dadelsirap, vaniljpulver eller stevia droppar/stevia strö om du hellre vill ha någon kalorifri sötning.

Kommentarer

Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Publicerad 2015-03-23 17:35:03

Gör själv ofta chiapudding, det är som du säger så enkelt och gott!

Svar: Och så kul att det går att variera i oändlighet med olika smaker och tillbehör! :)
Älskar, älskar inte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela