johannazackrisson.blogg.se

4 bra grejer med idag

Publicerad 2015-07-24 10:36:28 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Hälsa, Zackrisson Health & Fitness,

Det är så sjukt lätt att fokusera på det obefintliga sommarvädret just nu. Vi alla blir ju trots allt lite gladare av varmare temperaturer och fler solstrålar än de dem här sommaren bjudit på... hittills. Jag gör det också, fokuserar lite väl mycket på det grå och kalla vädret. Inte alls lätt att hålla sig ifrån. Men vi kan ju försöka att vända uppmärksamheten till något härligare. Här listar jag 4 bra saker med idag till exempel. 1. Just idag skiner faktiskt solen över Stockholm, det är lätt att hitta smilgroparna då! Jag ska ta vara på vädret så mycket det bara går, det verkar inte bli särskilt långvarigt. Desto viktigare att njuta medans det varar. 2. Jag jobbar i 4timmar idag. Sedan går jag äntligen på semester! Jag har jobbat hela sommaren fram till nu och snart belönas jag med 4 veckors semester, den längsta samanhängande semester jag någonsin haft. Det ni! Jag ska dessutom passa på att gifta mig och åka på bröllopsresa under semestern. Här snackar vi ♥ 3. Jag invigde den här härliga dagen med 7 kilometer runt riddarfjärden innan jobbet. Med solen i ansiktet sprang jag på bra och även om jag halva vägen hade ordentlig motvind så kände jag mig stark! 4. Idag kommer vår lilltjej hem efter alldeles för lång iväg. Vi firar med grillkväll och mys. Jag inser att det är en lätt dag idag att knåpa ihop positiviteter. Alla dagar är inte lika härliga så klart, men jag lovar att det går att hitta några bra och härliga saker med varje dag. Fokusera på det härliga! Jag ska fokusera på ALLT härligt nu under min bästa semester någonsin (även om det inte blir bra väder i Sverige i år)... blommor Om inget annat funkar - köp (eller plocka) blommor att ha i vas. Lyfter alltid humöret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela