johannazackrisson.blogg.se

Mer intervall

Publicerad 2014-07-30 22:47:42 i Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd,

I och med B.A.B.Y. Runners Team får jag ett fint intervallpass varje vecka. Nu har vi haft sommaruppehåll ett tag och intervallträningen för min del har därför inte blivit lika rutinmässig. Några pass har jag ändå fått till. image Förra veckan ställde jag klockan en dag för att gå upp innan (trodde jag) värmen slog till allt för hårt. Intervaller stod på planeringen och jag startade med en uppvärmning i ca 2 km då löparbanan var mitt mål. Redan där sprutade svetten och luften var tung att andas. Jag insåg att det inte skulle bli något 90 minuterspass då värmen var allt för tuff. 5x400 meter på banan blev det. Jag vilade i ca 60 sekunder mellan intervallerna och satsade på att hålla ett relativt jämnt tempo rakt igenom (även om sista varvet INTE gick snabbt) och att fokusera på tekniken. Stolt hållning, fotnedsättning och andning. Ett fasligt "nära spyan-pass" men efter nedjoggen hem var jag både glad och nöjd över min prestation trots värme och bristande sömn natten innan. Det gäller att känna sin egen kropp och veta när den går att pusha och när det gäller att lyssna på "vilosignaler". Vi klarar ofta mer än vi tror. Det här passet ser ju kanske inte mycket ut för världen men under de rådande förhållandena så vart det minst sagt tufft... Heja intervaller! image Den 12e kör vi igång igen med B.A.B.Y Runners Team sthlm I rålis kl 18.00 Kommer du?

Kommentarer

Postat av: mari

Publicerad 2014-07-30 23:20:15

Yeah!! Härligt jobbat =)

Postat av: Sofie

Publicerad 2014-07-31 01:03:35

Ser ut som ni hade ett kul pass :)

kolla gärna in min blogg!
sofienordberg.se

elitishockeyspelande tjej!

Postat av: Rund är också en form!

Publicerad 2014-07-31 12:16:07

Framför allt är det viktigt att lyssna på kroppen och vara klok nog att justera (framför allt) tuffa pass, nu i värmen. :-)
Bra gjort!

Svar: Visst är det så. Värmen påverkar oss så mycket mer än en kan tro...
Älskar, älskar inte

Postat av: Li

Publicerad 2014-07-31 21:12:02

Hej Johanna:) jag är en 20 årig tjej som ska flytta till Stockholm i höst för att börja på Karolinska för att läsa till sjukgymnast. Jag har länge följt din blogg och många gånger önskat att det funnits en löpgrupp som er i lilla Tranås där jag bor. Nu när jag bestämt mig för att flytta så känns det som världens chans att få träffa likasinnade människor som älskar att röra på sig lika mycket som jag gör, det känns dessutom som ett bra tillfälle att lära känna nytt folk och möjligtvis få tips och hjälp att lära känna Stockholm! Med andra ord skulle jag väldigt gärna vilja hänga på er grupp, jag kommer inte flytta förrän i slutet av augusti (letar boende för fullt) men förmodar att ni kör x antal veckor framåt?!:)

Hälsningar Li

Svar: Hej Li, Så spännande med din utbildning.
Du är varmt välkommen att delta på våra träningar med B.A.B.Y. Runners Team när du flyttat hit. Vi startar upp säsongen den 12/8 men det är bara att haka på när du kan efter det :)
Gå med i vår fb-grupp - Baby runners team stockholm - där får du information om tid, plats och planerade pass. Vi ses!
Älskar, älskar inte

Postat av: Mikael

Publicerad 2014-08-05 11:29:21

Gott jobb!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela