johannazackrisson.blogg.se

Vad tycker jag om eftermiddagsgym?

Publicerad 2013-01-31 19:25:52 i Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd,

Ja det kan man fråga sig... Jag är lite kluven, visst finns där lite mer energi än på morgonen (ibland i alla fall) pga all mat man fått i sig under dagen men alltså folk!!? Jag blir knäpp. Om man är van att, som jag, träna tidiga morgnar då gymmet oftast är ganska tomt så är det en ren pina att befinna sig där en eftermiddag när ALLA andra tränar. Fy och usch för att KÖA till vikter och maskiner, känna sig stressad över att andra väntar och helt enkelt inte kunna ta plats.. Nej, eftermiddagsgym blir inte heller i framtiden någon självklarhet för mig. Jag håller mig till morgonen och men slänger in ett senare pass lite få och då bara för variationen. Hur tycker ni?
20130131-172039.jpg Uppvärmning: Frivändningar med tom stång Knäböj med tom stång Passet: Djupa knäböj i Smith / Frivändningar x 6set Utfall i Smith / Raka marklyft x6set Benpress x 6set Utfallsgång med viktplatta x 4set Eftersom jag kör tyngre just nu så blir inte superseten riktigt superset utan mer en varannan-variant men liten vila mellan övningarna. Jag körde tyngre på knäböjer och "lättare" på frivändningarna.
20130131-172538.jpg En bra träningsdag måste jag säga...

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-01-31 19:50:55

Håller med. Tränar hellre då det är få personer på gymmet! Vänder typ i dörren om det är mkt folk (ok, kanske inte men har god lust) ;)

Postat av: Mari

Publicerad 2013-01-31 20:04:27

Jag har nog hittat ett bra gym där det faktiskt inte är sådan himla kaos på eftermiddagarna/kvällarna, men visst kan jag hålla med, vänta på vinter och stressa pga andra är riktigt jobbigt.

Postat av: Ann-Sofi

Publicerad 2013-01-31 20:24:48

Jag tränar alltid direkt efter jobbet vid kl 16. Då är det i regel inte så jättemycket folk. Efter kl 17 däremot börjar de droppa in rätt så snabbt.
Blir också vansinnig när det är för mycket folk, vilket resulterar i att jag på helgerna är på gymmet när de öppnar (kl 08.30) :-)

Postat av: Diana

Publicerad 2013-01-31 20:54:55

Hm, som bagare funkar det för mig inte att morgonträning i.o.m. Att jag börjar jobba redan vid 4,45. Däremot brukar det vara ganska shysst & lugnt på gymmet när jag slutat vid 13. Ibland jobbar jag lite senare & slutar vid 15, men det brukar funka det med.. :)
Hade jag ett jobb med senare arbetstider skulle jag däremot använda morgnarna mer tror jag.. :)

Postat av: Trogen

Publicerad 2013-01-31 22:32:45

Håller med!
Gynnar jag blir det alltid på morgonen!
2-3ggr i veckan har kagg fått in som vana nu, grymt nöjd med det.

Svar: Ska såklart stå GYMMA!!!
Anonym

Postat av: Annie - Live it, Love it

Publicerad 2013-02-01 07:39:51

Det beror vilken tid som räknas som eftermiddag. När jag slutar tre fungerar det alldeles utmärkt - efter fem är det fullkomligt galet och som van morgontränare blir man tokig på att inte få plats :)

Postat av: jossan

Publicerad 2013-02-01 09:46:01

Håller verkligen med dig. Jag kan inte träna på eftermiddagen. Folk överallt, de lämnar aldrig vikterna/maskinerna och fullt på alla löpband. Jag blir totalt omotiverad och sur. Därför går jag hellre dit på morgon när man har hela stället för sig själv (nästan iaf) :)

Postat av: Emma

Publicerad 2013-02-01 15:39:47

Precis. Skönast att träna på morgonen då det är mindre folk :) På kvällen är det så mycket folk att man får ångest..

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-01 16:51:07

Avskyr att träna när det är trångt oavsett tid! Mitt gym öppnar inte förrän 6.30 och då är det ganska mycket folk. Tur för mig så har jag förmånen att kunna träna runt 10, 11 eller runt ett, två tiden. Då är det gott om plats! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela