johannazackrisson.blogg.se

Tjejklassikern 3/4: löpning check

Publicerad 2012-09-30 18:06:16 i Träning, Träning - Jag tränar,

Loppet avklarat! Skönt. Soligt. Lerigt. Relativt lätt i kroppen. Tuffa backar.

20120930-155811.jpg

20120930-155823.jpg

20120930-155840.jpg Man skulle kunna tro att det var tjurruset jag sprang eftersom det var så lerigt. Bilden är INGENTING om man jämför med uppvärmningsplatsen och slutspurten in i mål. Usch va jag har förstört mina älskade skor.. Loppet kändes bra, riktigt trångt ibörjan dock, stora startgrupper... För stora som vanligt. Men jag sprang i ett skönt tempo hela tiden. Kände efter och tog inte ut mig som jag vanligtvis skulle gjort. Jag var förnuftig och vuxen nog att förstå att det inte är värt ännu en sjukvecka för att få några minuters bättre tid... Abborrbacken var en tuffing, där var jag flåsig kan jag lova. Annars en härlig skogsbana med mycket terräng...

20120930-160408.jpg Med tanke på min uppladdning så får jag vara nöjd. Jag hade en hemlig målsättning att inte stanna, alltså inte gå och det klarade jag trots tuff bana och nuvarande status på kroppen. Klar för den här gången! Bara skidorna (min skräck) kvar...

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-09-30 18:26:16

Bra jobbat!

Svar: Tack!
Älskar, älskar inte

Postat av: Anda

Publicerad 2012-09-30 18:44:06

Härligt jobbat! Jag har gjort klassikern och jag genomförde Vasaloppet med ca. 8 mils längskidåkning i benen. Så har du fixat resten fixar du garanterat skidorna också!! :) Ha med dig ett start pannben bara ;)

Svar: Tack! Haha, ja jag är långt ifrån att ha 8 mils längdskidåkning i benen... Jag fasar lopet... Men skam den som ger sig :)
Älskar, älskar inte

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-09-30 19:20:47

Grymt jobbat bruden!! Nu håller vi tummarna för en bättre uppladdning inför skidorna (och det kan väl nästan bara bli bättre? ;) )

Svar: Ja verkligen. En veckas sjukdom är ju inte det bästa. Tack :)
Älskar, älskar inte

Postat av: Malin

Publicerad 2012-09-30 19:39:26

Härligt, du fick ju en jättebra tid;)

Men en fråga, hur har du tänkt ladda upp inför skidloppet?
Har ni mycket snö i Stockholm på vintern eller åker du oftare hem?

Grattis igen// malin

Svar: Ja, helt okej för mina förutsättningar :)
Jadu det där är ju ett dilema. Det är jättesvårt att träna längd ordentligt här i stockholm, svårt/krångligt att ta sig till spår och inte specielt mycket snö. Jag får ta det för vad det är och träna de tillfällen jag har möjlighet. Jag satsar på att ta mig runt, inte att få någon bra tid...
Älskar, älskar inte

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-09-30 21:02:54

Grymt jobbat! Bra tid för att varit sjuk en vecka också! Skidorna kommer gå finfint:) kram

Svar: Tack!! :)
Älskar, älskar inte

Postat av: viranisse

Publicerad 2012-09-30 21:18:09

Stort grattis , önskar att jag var där och sprang men jag vandrade i Åre istället :)

Svar: Tack!! Vandring i åre låter ju inte heller helt fel :)
Älskar, älskar inte

Postat av: endorfina

Publicerad 2012-09-30 21:36:24

Bra jobbat!!

Svar: Tack!!
Älskar, älskar inte

Postat av: Lotta

Publicerad 2012-09-30 22:44:10

Riktigt bra tid :), speciellt med tanke på att du varit sjuk alldeles innan också. Har själv sprungit loppet för många år sedan och jag vet att Abborrbacken är inte att leka med :) Det är inte bara kondition som behövs utan även styrka i benen. All din styrketräning har nog hjälpt en hel massa där! Skidorna kommer du att greja - en sån vinnarskalle som du är ;) Jag hade inte åkt mycket innan jag åkte Tjejvasan och jag klarade det, men kände att jag var vääääldigt trött i axlarna. Fortsätt att träna dina axlar och armar så kommer det att gå galant. Ett tips är att träna uthållighet som att köra stakningsövningar med band inomhus(om du fattar vad jag menar).
Lycka till !!

Svar: Nej den där abborbcken är en riktig killer. Inte många som sprang upp där kan jag lova... Tack för tipsen! :)
Älskar, älskar inte

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-10-12 18:26:20

Riktigt riktigt bra jobbat :) Du är grym!!

Jag hade en förkylning i kroppen, men jag hade åkt ända från Östersund så det fanns inga alternativ på att inte vara med, men jag tog det väldigt lugnt, lyssnade på kroppen, hade koll på pulsen och tiden stannade på 74 minuter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela