johannazackrisson.blogg.se

Oh jösses så gott,,, Recept!

Publicerad 2012-10-31 17:25:31 i Kost, Recept, Recept - Lunch/Middag,

Igår veckohandlades det, som jag skrev tidigare, och sedan skyndade vi hem för att slänga ihop kvällens middag. Vi hade gymmat mellan jobb och handling (ja, gårdagens andra pass!) så kärleken påbörjade middagen medan jag duschade, jag fortsatte matlagningen medan han duschade. Teamwork!!! Hur som helst, köttfärssåsen blev amazing. Av förklarliga skäl finns inget direkt recept men jag kan låta er få veta ingredienserna... Alltså jag blev helt tagen av hur gott det var! Stek 500g nötfärs i en skvätt olivolja. Tryck i en vitlöksklyfta, salta, peppra och krydda även med muskotnöt och spiskummin (jag fick fråga vad kärleken haft för kryddor så att vi inte skulle dubbla, haha. Hacka i en chili. Häll i 400 g krossade tomater med chilismak och ½ burk med vita bönor. Hacka färska champinjoner i mindre bitar och stek med köttfärsen. Skiva tunna strimlor morot (med ex osthyveln) och lägg ner även dessa. Låt puttra ett bra tag, fyll ev på med vatten för att få en "lösare" variant. Detta blev 4 portioner i vårt hushåll... 20121031-102511.jpg Foto: Kärleken. När det obligatoriska fotot av måltiden skulle tas insåg jag till min stora glädje att det redan var avklarat. Jag gissar att man blir ganska så skadad/färgad av att leva med en bloggerska... Haha. Ännu mera teamwork... Älskar´t. Jag serverade med stor sallad och mozarellaost medan kärleken åt sin portion med fullkornspagetti och vitlöks bröd...    

Kommentarer

Postat av: Anda

Publicerad 2012-10-31 17:29:13

Aah, köttfärssås kan ju vara Guds gåva till människan! Nu inser jag hur längesedan det var jag åt det.

Svar: Ja, det är riktigt gott! :) Vi passade på i tisdags eftersom vi planerar att inte äta annat än vitt kött under hälsomånaden...
Älskar, älskar inte

Postat av: Annie - Live it, Love it

Publicerad 2012-10-31 19:31:13

Haha visst är det bra med "hjälpen" man får ;)

Svar: Underbart! Så skönt att liksom ha en obetald assistent som stället upp på det mesta och hjälper till med sånt som han egentligen inte förstår sig på :) Man kan ju inte annat än älsa dom!! :)
Älskar, älskar inte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela