johannazackrisson.blogg.se

PTfia

Publicerad 2011-02-21 15:29:25 i Allmänt,

Igår var jag på en läsarträff med PTfia. En ung tjej från Hedemora som idag bor i Sockholm, jobbar som personlig tränare och driver en blogg om kost och träning. Jag gick dit helt förutsättningslöst eftersom jag inte alls visste vad som väntades men hoppades på motivation och insperation, precis det som jag får ut av hennes blogg.

Vi var ett helt gäng tjejer (inte helt otippat) som började att lite smått berätta om oss själva och sedan startade diskussioner om kost och träning. Mest pratade vi om kosten. Det var verkligen jätte nyttigt och lärorikt att sitta ett gäng helt olika människor och diskutera kring egna erfarenheter och få tips och råd.

Sofia verkar vara en urgullig tjej som verkligen står med fötterna på jorden. Hon är "bara" 22 år men känns otroligt mogen och har en himla sunt inställning till allt vad kost och träning heter. Hon är helt mot dieter och använder sig mer av metoden "sunt förnuft", vilket jag helt klart tror är det bästa för långsiktigt välmående. Hon är precis lika härlig som man får bilden av henne i bloggen, om inte ännu härligare.
 Jag blev imponerad av att hon var så personlig och delade med sig mycket av sig själv och sina kunskaper. Jag är jätte glad att jag gick dit, det gav mig en hel del motivation att komma igång med träningen igen ordentligt och att fortsätta som jag gör med kosten (men jag ska dra ner på det jag "unnar" mig på helgerna). Den dag jag känner att ekonomin tillåter skulle jag mer än gärna ha Sofia som min personliga tränare. Jag är helt övertygad om att det kommer att gå riktigt bra för den här tjejen även i framtiden.

       

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2011-02-21 16:00:23

Vilket otroligt värmande inlägg! Jag ler och är så tacksam för dina fina ord och att du kom! Tack Johanna!



Vi hörs igen, kram fia

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-02-21 16:01:39

Läser också hennes blogg! :) Blev smått chockad när jag fick syn på dig + min kompis lina som pluggar i uppsala som sitter och vinkar mitten! Världen är liten!

Postat av: Freja

Publicerad 2012-03-19 01:39:40

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela