johannazackrisson.blogg.se

Mobilhelvete

Publicerad 2009-09-30 12:47:19 i Allmänt,

Jag är så jävla förbannad!
Pratade nyss med en pantskalle på 3. Kundservice heter det. Visa lite jävla service då!!!!
Jag har problem med min telefon, det har jag haft sedan jag "fick" den(för ett år sedan). Den har varit inlämnad och återlämnad med exakt samma problem. Blir tokig. Nu har jag fått nog och tycker inte att det är okej att stå och betala på en telefon som inte fungerar. Ljudet fösvinner mitt under samtal och hela skiten hänger sig så att jag måste stänga av den. Det hör till att jag har det strösta och dyraste abonemanget som man kan ha på 3, jag har varit en trogen kund i många år OCH jag har även mitt mobila bredband hos dom nötterna. Ändå är det enda rådet dom kan ge mig; köp en ny telefon kontant. TACK för tipset!!!!

Så det enda jag kan göra för att få en fungerande telefon är alltså att köpa mig en ny för X antal tusenlappar samtidigt som jag ska stå och betala klart månadsavgiften för den trasiga telefon jag har idag. Sen när min bindningstid har gått ut, då kan jag få förlänga abonemnaget och "få" en ny telefon.
Eller så kan jag lämna in min telefon igen, vara utan telefon i drygt en månad för att sen få tillbaka den med samma problem. Anledningen till att jag VET att det inte blir bättre är att jag känner flera med samma mobil och samma problem, det hjälper inte att lämna in helvetet, och det vet dom på 3 också. 2 gånger till måste jag lämna in den också, innan det överhuvudtagen kommer på frågan att eventuellt klippa mitt abonemang och låta mig "få" en ny telefon.
Det betyder att jag i ca 2 månader (en månad i tagen) ska vara utan telefon, eller möjlogtvis gå o släpa på någon stenålders som jag har ligger o skräpar hemma, utan några som helst funktioner, samtidigt som jag fortfarande betalar för den trasiga telefonen.

Nu ska jag vara lite mänsklig också. Jag har varit väldigt nöjd med 3 tidigare, som sagt så har jag haft dom som operatör i många år. Men det här är inte okej. Jag tror inte att det skulle vara nå bättre hos en annan operatör, absolut inte men av vilken anledning vill man inte hjälpa kunden? Har inte kunder alltid rätt? Jag hajjar att dom inte kan klippa abonemang till höger och vänster för då skulle ju alla försöka få ny telefon hela tiden. Men dom kan gärna få tillbaka den jag har idag, jag vill inte ha den. Det är inte så att jag på något sätt försöker lura dom på ett halvår. Jag vill bara ha en fungerande telefon, vilket jag faktiskt betalar ganska stora pengar för.

Så, nu har jag avreagerat mig...
Känns mycket bättre.

ps. jag skulle fortfarande rekomendera 3 till andra, hur otroligt det än låter. Det är bara den här incidenten som får mig att bli vansinnig. Annars har dom varit exemplariska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela