johannazackrisson.blogg.se

Höstlöpningsmåsten?

Publicerad 2015-10-22 10:04:13 i Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd,

Eftersom jag fyller år på hösten (imorgon!!) så har hösten alltid varit en tid som jag gillar. Skulle jag inte fyllt år på hösten tror jag inte riktigt att jag haft samma känsla för årstiden om jag ska vara ärlig. Nu har jag liksom utvecklat en kärlek för den och letat efter det härliga och färgsprakande i den, och det finns ju massor! Samtidigt kan jag förstå dem som inte diggar hösten på samma sätt, det ÄR ju ofta ruskigt och inte alls så där härligt som ibland Instagram påstår... Eftersom jag imorgon planerar att köra 30årspasset så fick det bli löpning idag. Jag valde morgonen eftersom jag verkligen behöver jobba bort min morgontrötthet, som jag skrev om igår. Dryga 7km runt Riddarfjärden fick bli målet. Jag tog mig upp tidigt och åkte in till jobbet där jag utgick ifrån, plockade på mig alla höstlöpningsmåsten (som är betydligt fler än sommarlöpningsmåsterna) och satte iväg. höstlöpning Höstlöpningsmåsten = Reflexer, handskar, pannband, dubbla lager kläder, pulsklocka, Flipbelt med telefon och sl-kort i (alltid med ifall nödsituation uppstår, så som stukad fot, brutal kissnödighet eller att någon annan behöver mig snabbt), eventuella hörlurar och gärna ett färgglatt yttre plagg med kläder (så att en syns bättre än i helsvart). Ovanstående är så klart MINA höstlöpningsmåsten, inte något alla behöver sträva efter - förutom reflexerna, det måste ALLA ha! Låter ju onekligen jobbigt så här när det skrivs ner. Det är det inte. Höstlöpningen är fantastisk då luften är perfekt och kylan fortfarande ger mer än den tar. Dessutom så får en mer plats på gatorna och mörkerlöpning är faktiskt väldigt härlig trots allt. Jag är ett fan. Springer du den här årstiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela