johannazackrisson.blogg.se

Födelsedagen

Publicerad 2012-03-31 20:21:52 i Träning,

Jag har tagit 20 minuter för lite magövningar på balkongen så hä rpå eftermiddagen. Att röra sig noll på en hel dag trivs jag inte alls med och efter lite lite muskelkontakt så känns det genast bättre. Vila har annars varit ordet för dagen. Ojoj så härligt det är när solen väl kikar fram.


Jag fyller på med en vassledrink innan magövningarna. Att få i sig bra med protein här är inte det lättaste. Kolhydrater finns det gott om men då jämnar jag ut det med lite protein i flytande form. Mums.


En handduk på balkongen och min egen kropp duger fint till ett litet minipass på eftermiddagen. Enkelt skare va.

Hoppas ni har en finfin lördag hemma i kalla Sverige. Här är det ca 20 grader och jag ska strax dra på mig långklänningen inför kvällens firande. Idag blir det fest!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-03-31 21:14:21

Vad duktig du är johanna:)! Nu så är jag tillbaka i träningsspåret, jag har anlitat en pt så på tisdag är de dags för styrke och fystest. Ska bli riktigt roligt, vi kommer mest fokusera på styrketräningen då löpningen sitter bra. för de känns konstigt att kunna springa 3 mil och knappt kunna göra två riktiga armhävningar.



Så de närmaste åtta veckorna kommer vara en stor förändring i mitt liv. Nya matvanor, nytt träningsschema, och tre lopp att se framemot inom två månader. Gbgvarvet, stockholm marathon( japp bestämt idag , ska springa åt en som blivit skadad så hoppas vi ses i stockholm då) , sedan ett lopp i min lilla hemort, karolinerjoggen !



Du ger mig inspiration och styrka, TACK!

Postat av: Lotta

Publicerad 2012-04-01 00:14:41

Motiverad du är :) Gillar att läsa din blogg för du får en verkligen peppad. Ha en härlig semester!!

Ska faktiskt till San Augustine på semester i juni, i två veckor, så jag uppskattar alla tips !!

Förresten så tycker jag att du borde jobba med träning och att motivera andra. Du är som gjord för det. Ha det gott !

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-04-01 02:19:34

Sofia: Tack! va spännande att du skaffat en PT. Hoppa att du blir nöjd och ser resultat. Personligen är det det bästa jag gjort och jag hoppas på det samma för dig :) Du kommer garanterat att klara fler än två armhävningar efter din PT-tid :) Hör gärna av dig innan du ska till sthlm(maila mig) så kanske vi kan ta en jogg tillsammans! :)



Lotta: Tack Lotta! Här är fantastiskt, ska tänka på att lägga ut lite tips om vad jag tyckte var bra/ mindre bra med området. Jag skulle mer än gärna jobba med träning och hälsa, Tack för de orden, det värmer !!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela