johannazackrisson.blogg.se

Ny lista för höstens/vinterns träning

Publicerad 2015-09-17 13:32:18 i Hälsa, Träning, Träning - Inspo, Träning - Jag tränar, Träning - Sammanfattning,

Tidigt i somras skrev jag om vad jag ville träna under sommaren. Jag tänkte stämma av, se vad som blev av och vad som inte blev av. Och så är det hög tid att göra en ny "önskelista" för höst och vinter! Sommarens lista såg i sin helhet ut så här och här nedan stämmer jag av. ♥ Jag vill spela tennis och badminton - Jag spelade tennis EN gång, i Grekland. Däremot en massa strandtennis, men vet inte om det räknas. ♥ Jag vill springa långa lugna sträckor i skogen hemma på landet - En del 12kilometare blev det av, någon kring 10 annars mest kortare rundor ♥ Jag vill, tro det eller ej, yoga mer - Önskedröm. Inte ett enda yogapass ♥ Jag vill återuppta mina renodlade frivändningspass - Jag spenderade väldigt lite tid över lag på gymmet och frivändningarna har uteblivit ♥ Jag vill stå på händer/huvud på gräsmattan - Noll gånger. ♥ Jag vill springa intervaller på löpbana med familjen - Här hade vi stora ambitioner men vi tog oss aldrig till just en löparbana ♥ Jag vill cykla snabbt till jobbet och hem igen - Det gjorde jag! Flera dagar i veckan. ♥ Jag vill #tränatillsammans med kompisarna i Hammarbybacken - Hände några gånger men om jag hade önskat så hade jag hängt där än mer ♥ Jag vill promenera med poddar i öronen och vacker natur i omgivningen - Ganska ont om promenader, mer joggingturer med samme poddar i öronen ♥ Jag vill träna helkroppspass både inne på gymmet och utomhus - Det blev faktiskt mest helkroppspass/baspass när det gäller styrketräningen för mig i somras ♥ Jag vill träna löpning, styrketräning, cykling och racketsport på vår bröllopsresa - 3/4 check! Det var inte alls bra cykelvägar där vi var så det skippade vi. Tennis 1 gång och strandtennis flera timmar om dagen blev det. Löpning både på band och längs strandpromenaden. Styrketräning så gott som varje morgon. Räknade att det blev 17 pass på 15 dagar om man inte räknar vattenaerobics och strandtennisen. Herregud så vi låg i... ♥ Jag vill simma i sjön - Dåligt med simning men ganska mycket bad i svenska sjöar i år ♥ Jag vill vara aktiv i vardagen och känna mig stark - JA, det känner jag verkligen att jag är yogis? Okej, sommar 2015 är passerad. En hektisk och underbar tid i mitt liv. Nu blickar jag framåt mot en ganska så hektisk höst och vinter också. Med nya målsättningar och nya önskningar: ♥ Jag vill fortsätta att utvecklas med Stronglifts, utan att ta det allt förbenhårt ♥ Jag vill spela badminton på helgerna med min man (och kanske introducerar vi lilltjejen nu!) ♥ Jag vill lugnt och försiktigt komma upp i distans i löpningen igen, springa till jobbet igen blir målet (älskar tidseffektiviteten) ♥ Jag vill ge mig själv fler vilodagar i veckan då jag vet att schemat kommer att vara pressat, med flytt, renovering och resor inplanerade. ♥ NU ska jag börja jobba på rörligheten. Kalla det yoga eller ej, jag behöver bli rörligare. Pronto! Hösten/vinterns lista är betydligt kortare än sommarens. En normal sommar hinner en ju så mycket. Just 2015 var för mig allt annat än normal i och med vårt bröllop, all planering inför det och efterkommande bröllopsresa. Jag gillar verkligen att ha listor för att jag ser det som enklare att prioritera om en har saker nedskrivet. Hur ser din lista ut?  

Kommentarer

Postat av: Rund är också en form!

Publicerad 2015-09-18 13:16:50

Säger samma sak. Har varit riktigt dålig på att köra yoga /rörlighet sista månaden.
Behöver verkligen TA MIG TIDEN! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela