johannazackrisson.blogg.se

Nu passar det att springa!

Publicerad 2015-10-12 13:15:31 i Hälsa, Träning, Träning - Jag tränar,

Min pappa har alltid kallat mig för `kärringen mot strömmen´. Att jag oftast gör tvärtemot vad andra gör, eller vad han tycker. Det kanske ligger något i det och jag vet att jag i många fall skulle lyssnat lite mer på min pappa men i många andra fall så har det faktiskt lönat sig att gå sin väg och göra lite tvärtemot. Förra sommaren transportsprang jag ofta till eller från jobbet. En riktigt härlig sträcka längs med mycket vatten och mycket stadsliv. Distansen är ganska precis 11km och var förra året alldeles lagom för mig. I år har fokus varit ett helt annat, både inom träning och en hel del fokus på allt annat än just träning. Inte en enda gång har jag springit den där härliga sträckan... Förrän idag.  Dagen då det för första gången denna säsong visade sig vara minusgrader. DÅ passar Johanna minsann på att springa långpass (11km kvalar in på långpass för mig idag, inte för ett år sedan. Allt är föränderligt). På med lager på lager. Packa flipbeltet sprängfylld med diverse viktigheter så som kontokort, nycklar, mobil och mascara och ge sig ut. Jag hade ett jäkla flyt i starten och levde på inställningen om att jag skulle kunna hoppa på bussen vid slussen för att åka sista biten OM jag skulle känna för det. Det gjorde jag inte. Luften var magisk, ljuset gick ifrån kolsvart till morgondis och jag fick vakna med staden. Magiskt. image Västerbron på avstånd efter 11km i tidig morgontimma Det är något alldeles alldeles extra med att starta dagen med träning. Jag ser det lite som att dagen automatiskt får starta med vinst då!

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2015-10-13 00:33:17

Låter så nice! Om jag bara också kunde tycka om att springa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela