johannazackrisson.blogg.se

5 down 6 to go

Publicerad 2015-01-31 12:08:44 i Hälsa, Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd, Zackrisson Health & Fitness,

Vet ni vad jag gjorde igår? Jag sprang mitt längsta på mycket mycket länge. Jag har tidigare skrivit om min mentala spärr att springa längre sträckor än 5-6 km (spärren uppkom när jag i höstas efter att jag sprang sthlm Halvmarathon). Igår bestämde jag mig för att lägga ner spärren och utmanande mig själv genom en längre transportlöpning hem från jobbet, 11km. Jag kan ju inte hålla på o dalta med mig själv hur länge som helst. Inte när jag vet att kroppen klarar det utan problem. Det är knoppen min som trilskats kring längre distanser och jag har länge nu velat komma tillbaka till mitt tidigare sätt att löpträna. Sagt och gjort. Jag sprang mina 11km hem. Stannade till efter 5 km för en kort fotopaus (därav rubriken- 5 löpta och 6 kvar) och fortsatte sedan. Det sjuka är att jag hela vägen kände mig ganska tung o tempot kändes väldogt långsamt. Jag stressade inge alls utan tog det för vad det var. När jag kom hem insåg jag att jag faktiskt varit betydligt snabbare än jag trott vilket gladde mig ordentligt. Bara någon ynka minut mer än i somras när jag kände mig snabb som tusan... image Fotopausen efter 5. "Bara" 6km kvar. Summan av kardemumman alltså: vi KLARAR ofta mer än vad vi tror. Låt oss strunta i de mentala spärrarna och testa istället verkligheten. Imponeras av sig själv och ge dig en varm klapp på axeln.

Kommentarer

Postat av: Mari

Publicerad 2015-01-31 14:05:09

Du har så rätt, en klarar så mkt mer än vad en tror. Och du, GRYMT jobbat :)

Postat av: Leona

Publicerad 2015-01-31 15:11:02

De där spärrarna sätter sig i vägen för mycket.
Har precis börjat jogga så jag hoppas jag också kan springa några km snart :)

Postat av: Rund är också en form!

Publicerad 2015-01-31 15:21:16

Grym du är!! :-)
Man skulle verkligen köra mental träning oftare än man gör...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela