johannazackrisson.blogg.se

Pengar = Viss lycka

Publicerad 2012-01-31 20:44:40 i Allmänt,

Gaaahh! pengar pengar pengar. Varför har jag bara lite mer av den varan? Allt skulle ju vara så mycket enklare då. Joo. Det skulle det. Kom inte dragandes med att pengar inte gör en lyckligare o sånt snack. Det går jag inte på.
 Såklart kan inte pengar fixa kärleksproblem eller sjukdomar men jag kan lova er att jag skulle vara en lyckligare människa om jag kunde ha 10 veckors semester om året istället för fem, om jag kunde köpa mig det jag verkligen vill ha utan att behöva spara i ett halvår, om jag kunde vara hemma från jobbet när jag har feber iställer för att knapra alvedon och infinna sig för att slippa avdraget på lönen. Jag skulle vara lyckligare om jag hade mer pangar att lägga på resor med mina vänner och min familj, om jag kunde ge bort mer presenter till de som ligger mig närmast hjärtat. Om jag kunde lägga mer penagar på hälsosam kost, spabehandlingar och mer personlig träning. Det skulle göra mig både lyckligare, hälsosammare och friskare.

Måste nog gå tillbaka och läsa mina egna spartips om det ska bli någon ordning på min ekonomi. Just nu går största delen av min lön till att bo. FY VA TRIST. Men så är det när man trilskas med att bo i huvudstaden. Och trots allt så är det ju värt det. Jag skulle INTE byta denna fantastiska stad mot lite extra pengar i plånboken, då kan det va. En dag ska jag bo här OCH ha mer pengar. Det tar lite tid att komma dit bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela