johannazackrisson.blogg.se

Made with love

Publicerad 2012-04-30 22:54:15 i Kost, Recept, Recept - Lunch/Middag,

För att få någon sorts firande idag så fick det bli hamburgare tills middag. Hemmagjord såklart. Brödet gjorde jag också själv då jag gärna inte äter köpt bröd. Så här gör du det, istället för sju frallor (som receptet säger) gjorde jag 4st större hamburgerbröd. Burgaren är gjord på nötfärs, ägg, hackad lök, färsk basilika, vitlök och massa kryddor. Som tillbehör blev det sallad, grön paprika, tomater och en kall sås/dressing enkelt gjord på turkisk yoghurt, dijonsenap, en liten liten skvätt soja, salt och peppar. Härligheten är toppad med en skiva hårdost.

Kommentarer

Postat av: caam

Publicerad 2012-05-01 09:52:56

Alltså, MUMS!
Min brorsa är king på hamburgare... Han bakar också eget bröd till, och gör stora köttiga biffar ... Till det brukar han göra guacamole på massa avokados, rödlök, vitlök och finhackad tomat. Mums!

Postat av: Linda

Publicerad 2012-05-01 15:59:14

Åh,underbart! :-)
Sedan du la upp receptet på frallorna så har jag inte velat äta något annat bröd, verkligen riktigt riktigt gott! TACK för tipset! :-)
Måste dessutom passa på att tala om att jag älskar din blogg och att du verkligen inspirerar och motiverar på bästa sätt! Du är grym Johanna, fortsätt på samma sätt! :-)
Kram

Svar: Va kul att du gillar dom, åh så enkelt eller hur! :) Tack snälla du för de fina orden...
Älskar, älskar inte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela