johannazackrisson.blogg.se

Löfte till mig själv

Publicerad 2010-12-31 22:28:12 i Allmänt,

Förra året hade jag en hel hög med nyårslöften, en del hölls... en del inte. I år har jag bara ett enda, ett löfte som ska hållas till varje pris. Jag sätter ett tufft men rimligt mål. Ett mål som betyder att jag helt måste byta livsstil och "offra" vissa saker jag älskar och egentligen inte vill vara utan.

Jag ska innan sommaren gå ner 4 kilo.

Jag är och har aldrig varit så intresserad av vikt egentligen. Vad vågen visar är inte ritkigt det viktiga, viktigare är hur man ser ut och framför allt hur man mår. Visst jag skulle också kunna vara en smalsmal men då skulle jag gå miste om allt som jag älskar (maten alltså). Så jag väljer istället att må bra och bara vara halvnöjd med the body. MEN nu ska jag verkligen göra ett försök att vara lite mer än bara halvnöjd när beach 2011 knackar på dörren (eller nja, ni som känner mig vet att jag inte är typen som hänger runt på stranden om det inte är utomlands men ändå). Med detta sagt menar jag INTE att jag ska bli tragisk och börja banta, jag ska ta tag i träningen... både löpningen och styrketräningen. Jag tror att min kropp skulle må bra av att loosa 5kilo fett och öka 1 kilo muskler. Just nu finns det tyvärr ont om muskler i min kropp (och efter all julmat & godis en och annan volang för mycket runt magen).

Detta betyder ju tyvärr att jag måste väga mig... något som jag inte gjort på evigheters evigheter. Men nu har jag valt att gå ner kilo och inte centimetrar så då är det bara att ta tjuren i hornen och ställa sig på den hemska vågen. Tro inte att jag berättar för er vad jag väger... nej nej... men jag kommer att berätta om jag lyckas eller inte. Jag kommer att vara ärlig... som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela