johannazackrisson.blogg.se

Benpass ala Mr Cook

Publicerad 2015-10-19 12:48:30 i Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd, Zackrisson Health & Fitness,

Vi kom hem från Åre igår eftermiddag efter en lång bilresa. Jag var vansinnigt trött men i stort behov av rörelse. Försökte få med min kärlek till gymmet men misslyckades... Istället skrev han ihop ett pass för mig att genomföra på egen hand. Ett benpass. I band så behövs verkligen den där extra pushen som en får när någon annan planerar träningspass åt en. Trotts trötthet efter lång resa och för få sömntimmar fick jag till ett svettigt och minst sagt tufft pass innan jag på skakiga ben tog mig hem igen. sumosquats Superset = Två övningar som utförs direkt efter varandra utan vila mellan. Därefter vila 30-60sek för att ge sig på ännu ett superset av samma karaktär. ______________________________________ Tunga benböj (90grader) 6reps Sumoböj med Kettlebell 10reps x 4 set (vila efter att 2övningar på raken är klara) Lätta benböj (ass to the grass) 10reps Utfallsgång 12reps (kliv) x 4 set Benpress (maskin) 8 reps Vadpressar 10reps x 4 reps Leg extension (maskin) 10reps x 4set _____________________________________ Alltså, 3 tuffa varianter på superset där jag i flera av dem tränar samma typer av muskler i de olika superseten. Tufft och härligt. Mjölksyra ja visst. Den sista övningen är jag glad att den inte behövdes utföras i superset utan att jag fick en längre vila mellan seten. 7 övningar totalt, varav 3 superset och ett "vanligt" set. OJ så slut jag var i låren. På ett härligt sätt. Jag räknar med en ganska så ordentligt träningsvärk i både lår och rumpa efter det här passet. Passet som också fick mig att svettas så där ordentligt som jag faktiskt inte gjort på riktigt länge av styrketräningen. Passet som blev en liten Flashback till hur min träning såg ut förr. KUL och otroligt motiverande!  

Kommentarer

Postat av: Rund är också en form!

Publicerad 2015-10-19 14:40:47

Ja, du borde verkligen få träningsvärk! :-D

Svar: Det fick jag!!!!!
Älskar, älskar inte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela