johannazackrisson.blogg.se

Återhämtningen

Publicerad 2015-10-09 13:11:28 i Hälsa,

Nu. Nu är det dags. Jag har haft en hektiskt tid med mängder av härliga sysselsättningar och en fullklottrad agenda. Nu äntligen är det dags för mig att ta en helg för återhämtning. Det enda som syns i min almenacka den här helgen är... ett blankt blad. SÅ FASLIGT SKÖNT. Trots att det nästan bara är härliga saker som tagit min tid på senaste så skriker verkligen kroppen efter att inte ha en tid att passa, inte ha en plan så långt ögat når, ligga på soffan och njuta av inaktiviteten. Det här helgen ska vigas till precis det. Att göra ingenting, eller bara göra det som faller mig in för stunden. Inte boka upp mig, inte lova bort mig och inte ens lägga tid på att fundera speciellt mycket på vad jag vill/ska göra. Jag vet faktiskt inte när jag hade en sån helg hemma sist. Obeskrivligt skönt ska det bli. Jag behöver onekligen detta ibland. För nu ska batterierna fyllas till toppen, varje helg fram till jul är sedan uppbokad. Uppbokad med skoj, men ändå uppbokad. Hur sköter du din återhämtning? sovrum Sova många timmar per natt, se ikapp serier och äta mängder av god hemlagad mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela