johannazackrisson.blogg.se

Ett gäng viktigheter

Publicerad 2015-03-30 13:14:49 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Hälsa, Zackrisson Health & Fitness,

Jag omfamnar den här måndagen betydligt mer utsövd än den förra. Dessutom med vetskapen att det är en kortvecka! Påsk, ledighet och familjetid väntar - Det blir jag alldeles sprallig av. Som start på veckan tänkte jag lista ett gäng viktigheter. Helgens träning: Ett pass Stronglift bestående av benböj, militärpress och marklyft. Jag kämpar på trots att det är tungt. Lyckas ännu med mina ökningar men jag få ta i så jag nästan spricker nu. Heja heja. Kommande oro: Jag kanske kommer att behöva dra ut en visdomstand. Kanske låter banalt för vissa men jag har aldrig ens lagat en tand tidigare så detta känns enormt skrämmande... Största längt just nu: Påskhelgen firas med hela min familj (sambo, bonusbarn, mamma och pappa) hemma i barndomshemmet på landet. Jag ser fram emot sovmorgnar, påskbord, löpturer, filmkvällar, dejter med vänner och deras barn, korvgrillning, sällskapsspel och påskäggsletande. Inte många dagar kvar nu. Helgens bästa middag: I lördags skulle vi ha lagat risotto men jag hade glömt att köpa hem matlagningsvinet när jag var på affären. Typiskt. Istället slängde vi snabbt ihop hamburgare och klyftpotatis vilket blev toppen! En redig hamburgare med de godaste av tillbehör i sällskap med den jag älskar som allra mest kan komma att bli vilket topp-middag som helst. Filmtipset: Igår såg vi The Theory of Everything. En filmatisering om Stephen Hawking och hans relation med sin fru. Se den! Helgens bästa treat: Jag renoverade mig själv igår. Så fantastiskt och välbehövligt. Färgade håret, skrubbade kroppen, fixade fötterna, sockerskrubbade ansiktet, plockade bryn och målade naglarna tjusiga. En sån enkel sak att unna sig kan göra så mycket för känslan. Jag lovar mig själv varje gång att det ska hända mer regelbundet men sen kommer liksom livet oftast emellan ändå... Förra veckans skönaste: Min deklaration blev klar. En sån sak som besvärar mig en del innan jag har 100% koll på utgången av det hela. Så skönt. Himla tacksam för att jag har bästa hjälpen också. Med eget företag och lägenhetsförsäljning så vill jag liksom inte vara ensam ansvarig att räkna rätt. Nu är allt klart och jag är belåten. Bästa övning just nu: Eftersom jag är helt inne på det här med Stonglifts så säger jag benböj. För att det är en sån underbar övning och för att jag just nu känner att utvecklingen går fint framåt. Dessutom går den att skala, bygga och variera otroligt mycket vilket gör att den kan passa de allra flesta i någon form. Benböj mer! Att se fram emot: Ja men alltså, jag vet inte riktigt var jag ska börja... Om vi bortser från de självklara sakerna så som vårt eget bröllop och bröllopsresa ♥ så ser jag massor fram emot kommande helgers middagsbesök och andra kompisdejter. Jag ser fram emot svärfar som hälsar på från England och får uppleva vårsverige på landet och jag ser fram emot att mina nära vänner börjar fylla 30, vilket betyder massa fest och annat skoj under hela året. 2015 alltså.....vilket år! image Hamburgaren från i lördags!

Kommentarer

Postat av: mari

Publicerad 2015-03-30 16:29:03

Vilket härligt inlägg. Så energifyllt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela