johannazackrisson.blogg.se

Öka öka

Publicerad 2015-02-26 16:28:34 i Hälsa, Träning, Träning - Jag tränar, Zackrisson Health & Fitness,

Jag fortsatte i morse med mitt andra pass i nya upplägget Stronglifts. Jag måste erkänna att det känns lite märkligt att utföra så pass få repetitioner med relativt låg vikt. Idag la jag på 1,25kg på varje sida av stången i mina benböj. Fem reps i fem set på 22,5kg alltså... Även om jag är ivrig och helst vill lasta på i alla fall lite mer så ska jag följa schemat och öka 7,5kg i veckan (benböjen görs tre pass varje vecka). I andra övningar, som tillexempel militärpressar och stående rodd så är jag mer osäker på min kommande utveckling. Jag vill inte alls verka negativ men jag har svårt att tro att jag kan öka lika mycket i dessa övningar då jag redan från början blir väldigt mycket tröttare av just dessa. image 22,5kg i benböjen. Normalt kör jag på ca 50kg i samma antal reps och sets. Jag gillar att graferna i appen byggs på och att jag lätt kan följa min utveckling. Det har är, och ska bli, så roligt! Det är en utmaning i sig för mig att INTE kräma på med vikter bara för "att jag kan".

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2015-02-26 19:00:36

Jag håller med om pressen och rodden, nu har jag inte kört militärpressen än men rodden blev jag också sjukt mycket tröttare av. Kanske för att det är en övning jag inte kört jättemycket förut? Ska bli spännande att se hur det går med pressen ikväll!

Svar: Det fina med detta är ju trots allt att om det känns allt för tungt så är det ju bara att "stanna" på de vikterna som fungerar i några pass extra! Tänk så starka vi kommer att bli :)
Älskar, älskar inte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela