johannazackrisson.blogg.se

Den vidarebefordrade höstlistan

Publicerad 2014-09-29 19:38:35 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Frågor & Svar, Hälsa, Zackrisson Health & Fitness,

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här? Absolut. Jag gillar alla våra årstider även om just hösten kan vara lite schizofren i sitt humör. Jag gillar den krispiga luften och de röd-orangea löven. De tända ljusen och tiden som en helt plötsligt får över... Promenader, nytänk och varma halsdukar är också höst-ting som jag diggar. Jag är lycklig, ja. 2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst? Kanske ett trist svar men jag hoppas och tror att det blir mina löparskor. Jag har en sån där härlig bild av hösten ni vet... Att en är ute på långa friska sköna löprundor utan något som helst krav på tempo. Bara glidarunt i mina dojor och se platser av min egen stad jag ännu inte sett. Typ. Så kanske det inte alls blir. Det kanske blir mina svarta jeans som sitter på mest denna höst, vem vet. Men högst troligt är det någon typ av träningsplagg som blir favoriten. Det brukar vara så... De allra flesta årstider. new balance sko 3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan -Hur såg ditt liv ut? För ganska precis ett år sedan gick jag min PT-utbildning. Jag var helt uppslukad av det och hela hösten handlade om det. Jag jobbade också en del med Mårten Nylén och fick vara med på en massa kul fotograferingar och föreläsningar med tema hälsa och träning. Allt handlade för en tid om plugg, jobb och träning (vilket också plugget och jobbet var) och om jag ska vara ärlig så förstår jag inte hur jag fick ihop allt. Det gick bra och var en galet viktig höst i mitt liv. 20131008-064006.jpg 4. Vad gör du om dagarna egentligen? Jag gör som de flesta andra. Jag jobbar, kramas, äter och tränar. Ofta startar jag dagen med ett eget träningspass (med sambon) eller tränar en (eller två) klienter på gymmet. För att sedan arbeta på mitt "vanliga" heltidsjobb i 8 timmar. Jag arbetar som ekonomiass/löneadministratör på ett bostadsföretag och sitter därför på rumpan stora delar av mina arbetsdagar, knappar siffror och betalar fakturor och löner. Efter jobbet spenderar jag tid med familjen och gör vardagssysslor som vi människor vanligtvis gör. Lyxar till det så ofta jag kan och försöker att njuta av mina vardagar så mycket det bara går. Och så bloggar jag ju också. 5. Vad lyssnar du på för musik just nu? Vet ni, just nu lyssnar jag knappt på musik alls. Jag har liksom slutat. Jag har alltid varit en allätare när det kommer till musik och trivs bäst med musiken som rullar på våra topplistor. Men just nu, sedan en tid tillbaka så är det liksom stop. Jag vill inte ha en massa ljud, jag vill ha mer substans och kunskap. Jag lyssnar på mer eller mindre bildande poddar istället. 6. Tänker du resa någonstans i höst? Vi är nyss hemkomna från en vecka på Cypern med hela familjen (+vänner). Det fick bli höstresan 2014 och nu planerar vi en lugn hemmahöst i Sverige. I vinter är tanken att vi åker "hem" till England en sväng (min sambo är från Portsmouth) och troligtvis firar Nyår där... sommar 7. Vad var bäst med sommaren? Jag gissar att en inte kan svara ALLT. Men det var nästan så. Värmen, ledigheten, stressfriheten, familjen, kärleken, vännerna, sjövattnet, träningen och nya bostaden. Måste jag välja någonting så säger jag vår semestervecka hemma i Vad med hela familjen. 8. Vad var sämst med sommaren? Sämst med sommaren måste väl ha varit en del oförutsedda kostnader som vi blev varse om i början av sommaren. Sånt är aldrig kul men jag antar att det hör livet till och så länge det inte är värre än pengar (lätt att säga när en får distans till det) så är det inte så himla hemskt ändå. Annars har sommaren som sagt varit så gott som perfektion så jag kan liksom inte hitta något "sämst" med den. Bra betyg alltså! 9. Ditt bästa träningstips inför hösten? Jag skulle nog säga: Utnyttja vädret! En promenad, cykel- eller en löptur i krispig luft med strålande sol är ju som balsam för själen. Bjuder hösten på regnrusk och storm så håll till på gymmet. Utmana dina muskler och hitta nya sätt att röra kroppen. Tvinga inte ut dig i det värsta av väder utan anpassa din träning så att det fortfarande är kul. Behåll på så sätt din motivation och kanske kan du till och med hitta nya sätt att träna. 10. Hur ser du på framtiden? Jag ser fram emot tiden som kommer. Framtiden. Så spännande och så ny. Jag längtar efter att varva ner en aning och ser väldigt mycket fram emot att nästa år fylla 30. Jag blev utmanad av Erika att fylla i den här härliga höst-listan. Vidare tänkte jag be Mari och Sofia att fylla i den om ni har tid och lust. Alltid kul att se listor i bloggarna... DU får självklart gärna copa och svara du också.

Kommentarer

Postat av: jeanna

Publicerad 2014-09-29 20:08:45

Du är bra! Stor kram.

Postat av: Mari

Publicerad 2014-09-29 23:51:10

Fina du. Härligt! Kul att läsa. Jag har redan svarat på dessa frågor =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela