johannazackrisson.blogg.se

Gladända in i själen

Publicerad 2014-05-28 11:32:24 i Hälsa, Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd, Zackrisson Health & Fitness,

Igår var det dags för mig och mitt team att springa Ruset. Vårruset 5km. Här i Stockholm. Jag måste erkänna så här i efterhand att jag inte alls hade lyckats hitta en bra dagsform för dagen. Huvudvärk och smått krasslig sedan lördagsens lopp i backen. Jag välde ändå att se det ljust och dra på stora smilet. Fake it until you make it, right? Det krävdes inte mer än att teamet samlades så behövdes inget fejkas mer. Dessa tjejer bjuder mig på äkta glädje och energi. En timme innan loppet kom jag alltså igång ordentligt med peppen och jag var ruskigt taggad vid start. Jag blir så glad av att hänga med dessa energisprudlande tjejer. Ren och skär PWO är vad de är! image Glad bild från Helenas kamera. Fotograf: Emma Resultatet då? Jag vet att ni undrar. Jag är likadan när någon sprungit ett lopp. Jag pressade mig över mållinjen på 23:40 exakt. Skalade 20 sekunder från förra året och är riktigt nöjd med det. Speciellt med tanke på min dagsform. Jag är alltså ganska så bra! Bra! Vid 4km var jag trött. TRÖTT. En fantastisk tjej som låg ett steg framför mig vände sig då om och sa: -"Vi har sprungit ihop hela vägen. Nu håller vi ihop!" -"Tack!" var allt jag fick fram. Jag kopplade på viljan och masade efter henne. Jag menade det från botten av mitt hjärta. TACK för den peppen och draghjälpen. Jag behövde den! De andra tjejerna presterade också helt suveränt bra. Sjukt imponerad och så glad att de ville springa i mitt team i år igen. Ni inspirerar mig så otroligt och jag älskar peppen vi ger varandra. Kämparglöden vi alla besitter och gemenskapen oss emellan som kommit att bli SÅ viktig för mig. Tack! Helena, Maria, Jeanna, Isadora och Mari = Kvinnor med stort hjärta, snabba ben och smittande leenden!  

Kommentarer

Postat av: mari

Publicerad 2014-05-28 11:38:07

Älskar den där bilden :) bör framkallas och ramas in. Vi är grymma =)

Postat av: Emma

Publicerad 2014-05-28 11:45:18

Kul! Och grattis till en grym prestation trots att du inte kände dig helt på topp. Bra jobbat!

Postat av: Paula

Publicerad 2014-05-28 11:54:47

Grymt bra jobbat. Heja dig!

Postat av: Erika

Publicerad 2014-05-28 13:45:31

Vilken prestation och så bra tid Johanna!
Och gud vad härlig tjej där på slutet, jag hade också blivit galet peppad där :D

Postat av: Rund är också en form!

Publicerad 2014-05-28 21:41:10

Underbart foto!! Haha! :-D

Postat av: jeanna

Publicerad 2014-05-29 21:02:43

Du är rätt jäkla skitbra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela