johannazackrisson.blogg.se

Vårruset 2014 med B.A.B.Y. Runners Team

Publicerad 2014-03-31 21:02:10 i Träning, Zackrisson Health & Fitness,

I slutet av maj är det åter dags. Vårruset går av stapeln här i Stockholm och jag har äran att få delta tillsammans med ett gång härliga, glada tjejer med spring i benen. IGEN! Jag är lyckligt lottad. Varje vecka tränar jag och Emma tillsammans med B.A.B.Y. Runners Team- tjejerna i Rålambshovsparken och nu får vi tillsammans med varsitt "lag" (på varsin dag - det går två lopp i Stockholm) tävla mot de andra teamen runt om i landet. Samma upplägg som förra året alltså - Då vi hette TeamStockholm men skapades i samarbete med B.A.B.Y. och Vårruset. Den här gången är det betydligt större. Vi har ett stort, växande och fantastiskt nätverk i B.A.B.Y. Runners Team där alla kvinnor är välkomna att träna tillsammans med oss för gemenskap och utveckling. Emma har som sagt ett lag (som man tidigare kunde anmäla sitt intresse till) och jag har ett annat. Mitt lag ser ganska precis ut som förra årets. Deltagarna är desamma förutom Sofie som precis fått sin lilla flicka, de står istället på sidan av tillsammans och hejar fram oss. Som stark vikarie har vi därför tagit in Maria som uppvisar stort deltagande på våra vecko-träningar. Hon är en uthållig tjej och är van att springa marathon (!) men mindre van vid att springa kortare och fortare. Vi ska se till att hon blir sitt bästa även på den fronten. De andra tjejerna; Jeanna, Mari, Isadora och Helena och förra årets prestationer kan ni läsa om här. #TeamstockholmEfter målgång 2013 Jag ser fram emot en vår tillsammans med våra båda lag och såklart alla vi tjejer som deltar på våra vecko-träningar. Tillsammans blir vi snabbare, uthålligare, starkare och får fler vänner. Vi kommer att träna tillsammans, peppa varandra och bringa fram så mycket träningsglädje det bara någonsin går hos oss alla. Måhända att detta namnges som en tävling, men för oss i B.A.B.Y. Runners Team Stockholm handlar detta om så mycket mer -  GEMENSKAP! Heja oss!

Kommentarer

Postat av: Isadora

Publicerad 2014-04-05 18:24:45

Åh, mina fina tjejer <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela