johannazackrisson.blogg.se

Träna i par

Publicerad 2014-01-17 11:27:49 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Hälsa, Träning, Träning - Jag tränar, Träning - Tips & Råd, Video, Zackrisson Health & Fitness,

Det finns mycket skoj att syssla med i träningsväg. Om du finner det trist att nöta spinningcykel, ta långa promenader eller att lyfta viktplattor i gymmet - Gör något annat. Testa sig fram och hitta något som passar dig, din kropp och din vardag. Ett hett tips är att träna tillsammans, antingen i stor grupp eller i par. Ofta får man en enorm energi av att kämpa tillsammans. Om vi går till mina favoriter - löpning och styrketräning så finns det massor av alternativ för gemensam träning. Löpningen passar sig utmärkt både som solo, par och grupper. Långdistans och intervaller. Häng på B.A.B.Y Runners Team Sthlm på tisdagarna vettja.  Styrketräningen går även den att utföra på prima sätt i par och grupp. Det finns så fasligt mycket spännande, utmanande och roliga övningar att utföra tillsammans. Här ser ni två av mina PT klienter (och vänner) som kämpar sig igenom ett par-pass på gymmet. Vi hade fokus ben men hela kroppen var inblandad. Tjejerna var ordentligt trötta efter ett gäng tidigare övningar. Här - Squats med "viloläge" och överlämnad press. [videofyme id="4816857" width="500" height="320"] Grymma tjejer som kommer blir ännu starkare, uthålligare och formade under våren. Nu kör vi! Tränar du helst solo eller trivs du med att träna i par, kanske fler än ett par? Själv njuter jag som bäst av variation. Jag tränar mycket och gärna tillsammans med min sambo, mår fantastiskt av gemensamma löpningar med mina vänner men egen soloträning kan också ge mig så otroligt mycket. Jag skulle inte vilja välja bort något utan det. Jag tror på variation...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela