johannazackrisson.blogg.se

Imorgonär den stora dagen - #bravalnyavanor

Publicerad 2014-02-28 10:31:00 i Allmänt - Tankar & Funderingar, Hälsa, Kost - Inspiration,

Vi är många som imorgon kör igång med våra nya vanor och våra bra val. Som ni kan läsa i det här inlägget (och hos alla andra härliga tjejer som är med på tåget - länkar i inlägget!) så börjar vi med nya morgonrutiner den första veckan. Det vi också varit noga med att påpeka är att denna utmaning inte ska vara något stressmoment och ingen ska känna att en inte lyckas eller pressa sig själva till något de inte trivs med. Därför får var och en möblera om och plocka ut de utmaningar som passar en själv. Toppen va?! Alltså, utmaningen den första veckan säger såhär: Varmt vatten med citron/cayennepeppar, morgonmeditation och grön drink. Samt fokusera på naturliga sötningsmedel(för att hitta sätt att ersätta sockret med ex dadlar, banan, osv – för att minska blodsockerdalar). Flera utmaningar i en och om du känner att det blir för mycket så väljer du ut, anpassar och gör det på ditt sätt. Vill du satsa hårt så testar du på allt ovanstående. Själv kommer jag att satsa hårt på det varma vattnet med citron/cayenne. Jag kommer också att testa nya gröna drinkar och försöka göra dessa till en naturlig del i min vardag, experimentera och gå loss bland smakerna. Det här med sötningsmedel är något jag normalt sett tänker en del på (ed vissa undantag) och jag tror inte att det blir allt för stora skillnader mot hur jag gör idag. Morgonmeditationen däremot - Där har vi något som är helt nytt för mig. Något nästan lite skrämmande... Nej inte så men något oväntat och outforskat. Jag kommer att (då jag har/tar mig tiden) försöka, testa på och inspireras av de andra tjejerna som kan detta bättre än mig. Jag kommer också att kika runt på Yogobe för tips och mer inspiration. Jag tror helt klart att jag skulle må bra av lite meditation/yoga (nej, det måste inte vara flum flum) i livet och ska självklart ge det ett försök! Våga. bravalnyavanor Om du vill hänga med på tåget men ännu inte anmält - gör det! Tillsammans gör vi mars månad till något extra spännande. Ta en bild på din morgonmeditation, på din nymixade gröna drink och hashtagga den på Instagram #bravalnyavanor så att vi får ta del av din resa. Har du en egen blogg, skriv om utmaningen, inspirera och länka gärna till oss.  Har du inte Instagram eller blogg så maila mig bilder, tankar eller texter  så ser jag till att publicera dessa här i bloggen om ni önskar. Det kanske härligaste och bästa - Vi har en facebookgrupp! Bli medlem i gruppen och peppa, bli peppad och sup in all härlig inspiration. Hur kommer du att anamma utmaningen den första veckan?! Ps. Var med och kommentera, inspirera, diskutera, motivera, dela med dig - Du kan vinna FINA priser!

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2014-02-28 10:39:23

Det finns två meditationsappar som jag tycker är bra, mindfulnessappen och mindfulnessappen II, här hittar du dom: https://itunes.apple.com/se/artist/mindapps/id413867284

Postat av: kostotraning

Publicerad 2014-02-28 10:44:32

Ska bli härligt!! :)
Jag är motiverad och tycker detta ska bli väldigt roligt!

Postat av: Ewa

Publicerad 2014-02-28 11:02:23

Kolla in Moon Shine från Yoga Journal. Postade den i FBgruppen och på min sida

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela