johannazackrisson.blogg.se

Proteinglass

Publicerad 2014-08-30 10:06:10 i Hälsa,

Förra helgen gick jag förbi frysdisken på vårt härliga IcaMaxi och såg att de fått in den nya Proteinglassen från Lohilo. Jag är verkligen ett fan av att det kommer sånna här typer av produkter på marknaden och tycker att det är toppen att vi blir mer medvetna om vad det är vi stoppar i oss. Jag köpte hem ett par smaker och hade smaktest hemma med kärleken min. De finns i fyra olika smaker och förhoppningsvis ska någon utav dem passa just dig. Vi testade choklad och vanilj. Classic. image Alltså. De är goda men inte världsgoda. Det ska en såklart kanske inte heller vänta sig av en liknande produkt som inte innehåller mängder av grädde och socker... Då smakar det heller inte grädde och socker. Det smakar lite "proteinpuver" - det gör det. Jag vet inte om en annan är skadad eller om alla kan känna det men så uppfattar både jag och sambon det. Det är HELT KLART ett finfint alternativ till dessert, efter träningsmål (som det marknadsförs som) eller kanske bara som en random glass om en i annat fall hade ätit en "vanlig"... men det får ändå bara 3 av 5 möjliga av mig. Mycket pga priset. image Vill jag ha proteinglass som substitut för vanlig glass så gör jag den hellre själv. För en mycket billigare slant. Enkelt, bättre (?!) och minst lika gott. Jag vill inte dissa eftersom jag som sagt verkligen tycker att det är toppen med fler liknande produkter på marknaden. Det behövs en större tillgänglighet av hälsosammare val men samtidigt så måste jag vara ärlig och just dessa två var inte top notch för mina smaklökar (eller för min plånbok). Men testa vettja. Du kanske älskar dem...

Kommentarer

Postat av: Lisa's healthspo

Publicerad 2014-08-30 15:58:56

Åh de har jag tänkt testa med, grymt initiativ som du säger!! :) Men då kanske man inte borde? Det känns lite som yollibox - lite överpris liksom. Man får allt ta och göra sig egen glass istället ;)

Svar: Klart du ska testa. Mina och dina smaklökar är ju inte desamma :)
Älskar, älskar inte

Postat av: Embla

Publicerad 2014-09-01 22:56:13

Vi köpte hem dom i förra veckan vi också och du har ju helt rätt i att dom smakar lite "proteinpulvrigt" även fast att dom var goda! Jag tyckte bäst om kaffe och citrus dock, så testa dom innan du dissar helt, jag tyckte heller inte om vaniljen något vidare och chokladen smakade vi inte. På ICA maxi där vi köpte dom kostade dom en 20a styck bara (har jag för mig)! Vad kostade dom där du köpte dom?

Svar: Då ska jag ge de andra smakerna en chans också. OJ jag tror jag betalade 65 för två... lite skillnad.
Älskar, älskar inte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela