johannazackrisson.blogg.se

Matdagbok på återseende...

Publicerad 2013-04-23 18:44:51 i Allmänt, Kost, Kost - MatDagbok,

Väldigt länge sedan jag informerade er om hur mina matdagar ser ut. Ska jag vara ärlig så har min kost inte varit (är väl fortfarande inte) så speciellt inspirerande och jag antar att det är därför. Hur som helst så vet jag att vissa av er uppskattar dem så här kommer kosten från igår - Måndag. Frukost kl 06:15 - Proteingröt med keso och lågkalori-lingonsylt (Motion: PW 5km) En kopp grönt te Mellanmål kl 09:00 - Keso/Kvarg/bär toppat med en nypa russin. En kopp svart kaffe Övrigt: 1/3 äpple Lunch kl 12:30 - (Trerätters buffé-affärslunch) Liten blomkålssoppa och nötbröd, blandning av rökt lax med stuvad potatis/ Köttbit med potatiskaka, Fruktsallad med vispad grädde (no sugar you know!) "Mellanmål" kl 15:45 - En kopp svart kaffe och en mandarin Uppladdning kl 17:30 - 2 kokta ägg på finnchrisp och 2/3 äpple En Celsius (Motion: Gym 50) Middag kl 20:45 - 2st low carb mackor med skinka, tomat och mager ost i ugnen. Keso med granola. En kopp grönt te 20130423-071826.jpg Mellanmål och middag Som ni ser så äter jag långt ifrån prickfritt (om man ser det rent hälsomässigt alltså) men jag väljer ändå att tänka till lite. Det går tex att bli bjuden på affärslunch av banken och ändå hålla sig till det som är "mer okej", välja bort sockret och göra aktiva val... Den varma kvällsmackan blev en lowcarb variant och med de bra påläggen jag valde och med keson som tillbehör så slutade det hela väldigt proteinrikt och väldigt gott!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-04-23 20:32:05

Hej! Du äter ju dessa lågkalori-sylter. Jag provade en sådan imorse på frukostgröten och tyckte att den var riktigt god. Dock såg jag att den innehöll lite andra mystiska saker som den vanliga sylten inte gör. Vad anser du om det? Tack för en bra och inspirerande blogg! Kram Sanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela