johannazackrisson.blogg.se

Och DÄR går vi i mål

Publicerad 2012-12-01 00:42:12 i Hälsa, Hälsa - Hälsoutmaningen, Kost, Träning,

NU förklarar jag hälsomånaden avklarad! Det är fredagen den 30 november 2012 och klockan är sent. Den sista måltiden för dagen är intagen och jag ska strax krypa ner i sängen och få mig lite skönhetssömn. Vi har klarat en hel månad i hälsans tecken. Vi har alla haft olika mål med denna hälsomånad men vi har haft samma fokus och det är att må bra! HÄRLIGT JOBBAT och GRATTIS till er som kämpat med kost och träning. Grattis till er hälsa! Jag vill också tacka er för att ni hängt med, peppat och inspirerat! Ni är så grymma, hälsoteamet!  Jag har tränat ALLA planerade pass (denna gång också, så stolt!). Jag har varierat övningar och jag har utvecklats på gymmet. Jag har lagt till en hel del mer cardio än vanligt och jag har sprungit/pw:at så fort jag fått tiden att räcka till. Jag känner mig betydligt starkare och piggare. Jag trivs i min kropp! Det är sant. Jag älskar min kopp för allt den står ut med, allt den tillåter mig att klara av. Jag känner mig betydligt tightare och jag trivs oftare och oftare med den egna spegelbilden. Jag har ätit fint! Jag har ätit mycket och haft energi. Jag har valt mina livsmedel med omsorg och jag har lagat mat själv, bakat och trollat fram hälsosamt lördagsgodis. Jag har varit bättre på att dricka vatten och jag har bara "fuskat" den enda gång som jag redan innan vi startade gett mig tillåtelse till (då vi var på middags/övernattning hos en vän och drack vin). Jag har inte ätit en endaste skiva mjukt köpebröd, inte tagit en smula av en bulle, inte smakat på lilltjejens lördagsgodis och inte fallit för alla fikafrestelser jag utsatts för. Jag har lagt in mer tid för sömn, även om jag inte kunnat sovit klockrent alla nätter och jag har försökt att stressa ner på flera plan i vardagen. Nu vill jag självklart veta! Hur har det gått för er??? Trivs ni? Mår ni bra? Har träningen fungerat? Kosten? Berätta för mig... Nu ser jag fram emot ett december med tillfällen för "fusk" och med aningen mindre träningstimmar på schemat. Jag behöver ett par veckor av lite mer avkoppling. Lite slappare tyglar (av mig själv) och lite mer Carpe diem. Så, tummen upp för en fantastisk novembermånad i hälsans tecken. En tumme till för att jag nu ska gotta mig i mina resultat genom att njuta ett tag... utan några förbud, utan ångest och med massa go mat och kärlek... Livets balans...

Kommentarer

Postat av: Evise

Publicerad 2012-12-01 08:41:47

I mååål!

Stort grattis Johanna - och också till mig!

Själv går jag i mål med stolthet. Det jag åstadkommit var inte det jag tänkt från början.
1) Jag klarade att göra chins själv!! Två från hängande än så länge och FLER ska de bli.
2) Jag har hittat mitt +/- noll vad gäller maten, och lärt mig vad min kropp ska ligga för att gå upp, ner, eller så still i vikt. Förr har alltid detta känts som en omöjlighet - så jag har nog allt tagit mig ur min comfort zone och testat en ny väg. Det tackar jag mycket matdagboken.se för.

Så summa summarum, jag är nöjd med min insats!

Nu: december och jul och mys - och massa träning!

Svar: Tack! Och JA verkligen grattis till dig också :)
Jag blir så otroligt glad att höra om det fina du lyckats med under månaden! Grymt jobbat.

Jag gör likadant. December= mys, njut och bra med träning :)
Älskar, älskar inte

Postat av: Malin

Publicerad 2012-12-01 09:18:39

Jag mår så bra efter denna månad att jag tänkte fortsätta ett tag till :)
Jag är främst stolt över mig själv att jag tagit mig tid till träning och prioriterat MIG och MIN kropp! Om inte jag mår bra så kan jag inte stötta eller hjälpa andra.
Sedan har kosten gått bättre än väntat, att köpa bra varor gör maten god och man längtar inte alla efter något onyttigt! Inte på samma sätt iallafall.

Idag blir det dock ett litet undantag då det är festligheter på gång, men efter det ska jag fortsätta prioritera mig och min träning!

Svar: Gud så härligt att du trivs med månaden och helt,fantastiskt att du känner att du vill fortsätta att prioritera dig och din kropp. Grattis! :)

Hoppas du har en fin lördag och njut!
Älskar, älskar inte

Postat av: Mari

Publicerad 2012-12-01 10:15:36

Riktigt bra har det gått !!! Jag har med min IBS-mage konstaterat att jag mår så otroligt mkt bättre utan sötsaker, så sådant kommer jag fortsätta vara utan. Mörk choklad går okej att äta. Men underbart att märka sådan skillnad ju :). Tack för ditt pepp :). Viktminskning 3 kg, men har format kroppen avsevärt och ätit massa mat, men bra mat. Jag har så mkt energi =)

Svar: Det är ju underbart att du märker sån stor skillnad på magen och jag förstår att du vill fortsätta! :) grattis till dina fina resultat... Riktigt riktigt bra jobbat
Älskar, älskar inte

Postat av: Nelly

Publicerad 2012-12-01 10:35:07

Som jag skrivit innan så var jag sjuk 2 veckor direkt in i november, så gick sådär för mig.. Men jag körde direkt när jag blev frisk och jag fortsätter i hälsans tecken ändå fram till 10 januari då jag ska åka utomlands, så vill bli lite mer vältränad tills dess! (lite undantag är jul och nyår...) :)

och bra jobbat allihopa, både Johanna och alla andra!! :)

Svar: Sjukdom är ju inget man kan rå över (oftast) så då är det bara att gilla läget och göra det bästa av det hela. Fortsätt kämpa på och se inte jul och nyår som något hinder utan bara som lite extra motivation att kämpa ännu hårdare ;) lite extra motion till träningspassen har ju aldrig skadat eller hur?! :) lycka till!
Älskar, älskar inte

Postat av: Anna

Publicerad 2012-12-01 19:37:59

Vad kul! Jag känner verkligen en skillnad trots att jag "fuskat" en gång i veckan. Känner mig sjukt nöjd med min kropp just nu, jag är stolt när jag tittar i spegelbilden - varje gång - och det är något nytt för mig! Att en månad kan göra sådan stor skillnad!!

Jag har inte tränat mer än vanligt då jag annars alltid tränar 5 ggr/vecka (mitt gym har stäng på helgen), har bara lagt till några powerwalks, så måste faktiskt ge ändringarna i kosten all cred! Nu blir det dock fritt fram för allt vad julgott heter.

Tack för all pepp från dig, det har verkligen hjälp mig på vägen :)

Svar: Det där med att känns sig stolt när man tittar i spegeln är väl ändå det bästa priset man kan tänka sig. Grattis!! :) En månad KAN verkligen göra en stor skillnad både fysiskt och psykiskt....
Älskar, älskar inte

Postat av: Emma

Publicerad 2012-12-03 11:28:40

Vad härligt att läsa om allas hälsoresor! :) Vad bra vi är! Tack Johanna för att du drog igång en hälsomånad.

Igår drack jag två glas vin, det satt fint :) Åt min första lussekatt. Annars så fortsätter jag i ganska hälsosamt tecken, ungefär som jag brukar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela