johannazackrisson.blogg.se

Planer för dagen

Publicerad 2012-02-29 13:45:00 i Allmänt,

Nu har jag precis satt i mig dagens lunch, samma som gårdagens utsökta middag. Ska strax kila iväg på återbesök hos kiropraktorn som ska kolla upp så att det fortfarande står rätt till och kanske ge mig lite fler övningar. Idag har jag valt trosor med omsorg så jag hoppas på att slippa känna mig allt för obekväm den här gången. Haha.

Efter jobbet är planen att ta sig en liten löptur runt riddarfjärden. En perfekt runda på ca 7km. Jag ska ta det i "dagsforms-tempo" och det blir starten på en konditionsperiod. Nu ska löpartekniken fram och kilomtertiden ska filas på. Naturligtvis kommer jag inte att släppa styrketräningen helt men den få vara prio2 nu i några veckor.

Efter löptur och dusch så blir det veckohandling. Jag älskar att handla mat, vilket min plånbok protesterar högt emot. Jag gillar att strosa runt, hitta nytt, läsa innehåll och inspireras. Inte konstigt att mina matkostnader blir enorma.

Hem, laga mat och lusläsa nya nummret av ToppHälsa i soffan. Jag bläddrade igenom tidningen imorse och kunde snabbt konstatera att det var ett nummer fullspäckat av intressant läsning. Jag gillar verkligen den tidningen...



Hur spenderar ni er onsdag?!

Kommentarer

Postat av: BillyPancho

Publicerad 2012-02-29 14:48:49

Det låter nice med en löptur vid riddarfjärden! Jag var just ute på en lunchpromenad, schysst med sol, men fortarande lite småkallt för öronen utan mössa.



Min onsdag? Kul att du frågar just mig ;)Jo, Onsdagens kvarvarande tid spenderas några timmar till på jobb (ursäkta att jag kommenterar här och tvärs, men det får min dag att gå lite fortare =)) Hope you don´t mind?

Efter jobb blir det att käka och sen cykla hem en kort sväng, hämta träningskläder och sen åka på ett härligt skivstångspass!

Efter träningen blir det slappa och förhoppningsvis är det bara skit på televisionen så jag kan fortsätta läsa en bok som heter "Lycka på jobbet", av Dalai Lama. Nothing spectacular, but I like it like that.=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela