johannazackrisson.blogg.se

Heta laxen

Publicerad 2012-02-29 07:38:00 i Kost,

Oh vilken fruktansvärt cheesy rubik. Haha.

Igår slängde jag ihop en rätt av "det som fanns hemma". Det slutade med en kalasmiddag som absolut platsar in bland favoriterna. Jag älskar allt som går fort, är enkelt, utan för många ingredienser och som för mig är hälsosamt.




Jag inser att det inte ser en bråkdel så gott ut som det var
______________________________________________________________________________
2port
Jag satte ugnen på 200grader. Blandade ihop ca 1dl creme fraiche och ca 250gram tomatpure, kryddade med salt, peppar, cayennepeppar och vitlökspulver. La 2 laxfiléer i en ugnsform och spridde över purjolök och delade körsbärstomater. Hälde på blandningen och in i ugnen i ca 20 minuter (eller till laxen är klar). Detta serverade jag med kokt potatis, kokta morötter och kokt brocoli och självklart en sallad.

Kommentarer

Postat av: BillyPancho

Publicerad 2012-02-29 08:52:04

Det där låter som ett perfekt recept som passar mig, tackar. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela