johannazackrisson.blogg.se

Utan socker-vecka

Publicerad 2011-03-31 23:25:22 i Allmänt,

Detta var vad som bjöds på på jobbet idag då vi tackade av en medarbetare som går i pension. Moussetårta-tricolore. Gissa om jag hade problem att avstå....



MEN, jag lyckades och åt istället en skål av detta... Stor applåd till mig.



En skål full med jordgubbar och mogen mango. Visserligen en hel del fruktsocker men ändå tusen gånger bättre än tårtan som var sprängfylld med onyttigheter.

Så hur går det då med att vara utan socker? Jo tack, det går bra. Faktiskt. Jag har haft huvudvärk i två dagar, vet inte om det har med saken att göra men det kan kanske vara en liten biverkning. Förutom tårtan idag så har jag inte utsatts för några större frestelser. Värre blir det nog imorgon när det är fredag. Men jag ska hålla i. Ett dygn kvar. Det klarar jag ... lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela