johannazackrisson.blogg.se

Måste bara få avreagera mig

Publicerad 2010-08-31 21:59:50 i Allmänt,

Gaaaaahhh!!! Blir så ledsen. Idag har jag förlorat ännu en budgivning på en lägenhet. Fan vad besviken man blir, trots att man försöker att inte gå händelserna i förväg. När man hittar en lägenhet som passar i läge, storlek och smak så kan man inte hjälpa att mentalt flytta in redan i början av budgivningen. Det såg så himla bra ut och någonstans trodde jag att jag kanske hade en chans att vinna. Men sen stack dt iväg och nån rik jävel (förlåt, jag är bitter) bjuder 58 000kr.... per kvatratmeter!!! Min gräns låg snäppet nedanför och man MÅSTE stanna vid en bestämmd gräns, annars finns risken att bli blind och bara fortsätta.

Jag vet att lägenheten låg lite för centralt och var lite för tiptoprenoverad för att min ekonomi ska klara det i denna stad. Här har man tappat begreppet om pengars värde, summorna på bostäder är sinnersjuka och lånen man tar är fantasisummor som aldrig någonsin blir återbetalda (förutom så klart vid försäljning).

Nu ska jag sluta sura och sätta igång att städa upp lite, resten av kvällen kommer att ägnas åt lägenhetsletande....

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela